Kokemuksia.fi kertoo puolueettomasti yritysten asiakkaiden palvelukokemukset. Lue lisää.

TÄMÄN ASIAKASKOKEMUKSEN ON TUOTTANUT PUOLUEETTOMASTI KOKEMUKSIA.FI

Lue lisää

Asiakaslähtöiset verkkosivut palvelevat eri puolilta maailmaa tulevia asiakkaita

Maahanmuuttovirasto uudisti Migri.fi-sivustonsa sisällön hyvin kokonaisvaltaisesti vuonna 2017. Koska Maahanmuuttoviraston asiakkaat tulevat ympäri maailman ja käyttävät paljon eri kieliä, oli sivuista rakennettava todella selkeät. Yhteistyössä Ambientian kanssa sivuston sisältö määriteltiin toimivaksi muun muassa palvelumuotoilua ja asiakastestausta hyödyntäen.

Maahanmuuttovirasto käsittelee oleskelulupa-, kansalaisuus- ja turvapaikka-asioita. Kaikista näistä asioista asiakkaat etsivät tietoa Maahanmuuttoviraston Migri.fi-verkkosivulta.

– Uudistimme kaikki sivustomme sisällöt. Halusimme tarjota samat palvelut myös mobiiliin, kertoo Maahanmuuttoviraston viestintäsuunnittelija Eini Perttilä.

Käytettävyys keskiössä

Yhteistyö Ambientian kanssa perustui verkkosivuston uudistukseen asiakkaiden tarpeet huomioiden. Kehitystyössä hyödynnettiin esimerkiksi palvelumuotoilua ja asiakastestausta. Suunnittelussa ja erilaisissa ratkaisuissa otettiin huomioon ennen kaikkea sivuston selkeys ja käytettävyys.

– Sisältöjen kirjoittamisessa oli ihan valtava työ. Valtava työ oli myös saada sisällöt sivuille ja järjestellä ne siellä oikein. Tässä Ambientia auttoi meitä, Perttilä summaa.

– Aluksi teimme Ambientian kanssa määrittelyt siitä, mitä haluamme sivuille ja mitä se maksaa. Lopulta sekä budjetissa että aikataulussa pysyttiin hyvin, Perttilä sanoo.

Asiakasraati testasi tuotoksia

Yksi uudistukseen liittynyt haaste oli se, että koska Maahanmuuttoviraston asiakkaat tulevat ympäri maailmaa, käyttävät he paljon eri kieliä. Migri.fi-sivustolla on kieliversiot kuitenkin vain suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi.

– Sen vuoksi sivujen on oltava todella selkeät – jotta sieltä löytyvät ne tiedot, mitä sieltä etsitään, Perttilä painottaa.

– Meillä oli asiakasraati, joka testasi tuotoksiamme. Asiakasraadin avulla tarkistimme, ovatko ajatuksemme samanlaiset kuin heillä. Sivustoa ja sen eri osia testattiin moneen kertaan, Perttilä kertoo.

Ambientia osasi kuunnella asiakasta

“Meitä kuunneltiin aidosti.”

Yhteistyö Ambientian kanssa sujui Perttilän mukaan kokonaisuutena hyvin. Ambientia johti projektia hyvin alusta loppuun. Perttilä kiittelee erityisesti Ambientian erilaisten asiantuntijoiden osaamista aina palvelumuotoilusta teknisiin ratkaisuihin.

– Meitä kuunneltiin aidosti. Ambientialla oli töissä todella mukavia tyyppejä ja heidän kanssaan oli hauska tehdä yhteistyötä, Perttilä kuvailee.

Ambientia yhdistää ihmisymmärryksen, liiketoiminnan sekä teknologian ja rakentaa yhdessä asiakkaan kanssa pysyvää ja konkreettista kykyä menestyä tulevaisuudessa.
Katso yrityksen tiedot

Lähetä viesti

    Saitko hyvää palvelua?
    Kerro se meille.

    Ilmianna yritys, josta sinulla on hyviä kokemuksia

    Kiitos viestistasi!
    Palaamme assian mahdollisimman pian.