TÄMÄN ASIAKASKOKEMUKSEN ON TUOTTANUT PUOLUEETTOMASTI KOKEMUKSIA.FI
Lue lisääSupermood Oy on suomalainen ekokosmetiikkabrändi, jonka valikoimaan kuuluu muun muassa syötävää kosmetiikkaa ja terapeuttisia tuotteita, kuten tyynysuihkeita. Ulkomaille laajentuessaan yritys on saanut immateriaalioikeudellisia palveluita yhteistyökumppaniltaan Berggren Oy:ltä. Supermood-brändin perustaja Anne Kukkohovi on yhteistyön myötä havahtunut tavaramerkkien suojauksen tärkeyteen.
Ekokosmetiikan markkinat ovat Suomessa rajalliset, minkä vuoksi Supermoodin toiminnan laajentaminen ulkomaille tuli ajankohtaiseksi melko varhain. Berggreniltä Supermood on saanut konkreettisia neuvoja siihen, kuinka kansainvälistymisprosessissa kannattaa edetä.
– Kun Supermood alkoi kansainvälistyä, siitä uutisoitiin mediassa. Silloin Berggren otti meihin itse yhteyttä ja kysyi, olivatko IPR-asiamme kunnossa, Kukkohovi muistelee.
– Supermoodia perustettaessa sitä ehkä itse näki vain suuret visiot. Todellisuudessahan suurin osa ajasta menee esimerkiksi neuvotteluissa vääntämiseen ja sen tarkkailuun, mihin resurssit kuluvat. Berggreniltä olemme saaneet hyvää apua IPR-asioissa, Kukkohovi kuvailee.
“Berggreniltä olemme saaneet hyvää apua IPR-asioissa.”
Supermood kävi Berggrenin kanssa läpi yrityksen nimeä, joka Kukkohovin mukaan on suhteellisen yleinen. Turvallisuuden parantamiseksi kosmetiikkabrändi päädyttiin rekisteröimään yhdessä Supermood-nimen kanssa.
– Berggrenillä ymmärretään startup-yrittäjien maailmaa äärimmäisen hyvin, minkä lisäksi he ovat erikoistuneet juuri immateriaalioikeuksiin liittyviin asioihin, Kukkohovi toteaa.
Kukkohovin mukaan yhteistyö Berggrenin kanssa on sujunut vaivattomasti. Yhteistyökumppanilta voi helposti kysyä tarkennuksia, jos jokin asia tuntuu epäselvältä.
– Paras asia, mikä yhteistyöstä on seurannut, on se, että nyt ymmärrämme aiempaa paremmin tavaramerkkien suojauksen vakavuuden. Sitä emme niinkään ajatelleet firmaa perustettaessa, mutta nyt olemme hoksanneet, mitä kaikkia karikoita prosessissa voi olla, Kukkohovi kertoo.