Kokemuksia.fi kertoo puolueettomasti yritysten asiakkaiden palvelukokemukset. Lue lisää.

Centeron Seremoniamestari vapauttaa Keudalta resursseja laitehallinnasta muuhun työhön

kokemuksia.fi

TÄMÄN ASIAKASKOKEMUKSEN ON TUOTTANUT PUOLUEETTOMASTI KOKEMUKSIA.FI

Lue lisää

Keski-Uudenmaankoulutuskuntayhtymä Keuda järjestää ammatillista koulutusta niin nuorille kuin aikuisillekin. Vuoden 2015 lopulla Keuda kilpailutti mobiililaitteiden hallintapalvelunsa. Kilpailutuksen voitti Centero. Nyt Centero ja heidän Seremoniamestari-palvelunsa vastaavat kaikkien Keudan käytössä olevien mobiililaitteiden hallinnasta.

Keudan ammattiopiston ja Keudan aikuisopiston 11 koulutusyksikkoä sijaitsevat Järvenpäässä, Keravalla, Mäntsälässä, Nurmijärvellä, Sipoossa, Tuusulassa sekä Helsingin Pasilassa.

– Tarvitsimme lisäapua ja -resursseja mobiililaitteiden sekä Microsoft Intune-palvelun hallintaan. Etsimme osaavaa organisaatiota. Julkisalan organisaationa kilpailutimme palvelun ja Centero voitti tarjouskilpailun, kertoo Keudan tietohallintopäällikkö Timo Tervo.

Kokonaisnäkymä kaikkiin Keudan mobiililaitteisiin

“Kenenkään ei tarvitse erikseen minkään kaupan kautta lähteä etsimään sovelluksia, vaan voimme vain pyytää Centerolta kyseiset sovellukset”

Keuda otti käyttöön Centeron Seremoniamestari-palvelun joulukuussa 2015. Aluksi palvelu otettiin käyttöön vain henkilökunnan käytössä oleviin mobiililaitteisiin. Keväällä 2016 siirryttiin palvelun käyttöönottoon keskitetysti myös opetuksessa käytettävien laitteiden osalta. Käytännössä hallinta tarkoittaa käyttöpolitiikkaa, keskitettyjä asetuksia, tietoturvaa sekä sovellusten hallintaa ja jakamista.

– Merkittävin vaikutus Seremoniamestarin käyttöönotossa on ollut se, että nyt saamme ensimmäistä kertaa kokonaisnäkymän kaikkiin Keudan mobiililaitteisiin. Olemme saaneet hallintaan sen, että puhelimet eivät vaihtele käyttäjältä toiselle. Myös laitteiden tyhjennys ja uudelleenkäyttöönotto on saatu hallintaan, Timo sanoo.

Seremoniamestarin avulla voidaan jakaa myös erilaisia sovelluksia ilman, että kenenkään tarvitsee enää juoksennella paikasta toiseen. Sovellukset saadaan suoraan asennettavaksi käyttäjän päätelaitteelle.

– Jos ihmisellä on vaikkapa Android-puhelin, niin siinä tulee tietysti perusohjelmat mukana. Nyt voimme Centeron ja Seremoniamestarin avulla jakaa yritysportaalista suoraan käyttäjille asennettavat appsit, kuten esimerkiksi Yammerin. Kenenkään ei tarvitse erikseen minkään kaupan kautta lähteä etsimään sovelluksia, vaan voimme vain pyytää Centerolta kyseiset sovellukset, Timo kuvailee.

keuda_kokemuksia_centero2

Resursseja vapautuu muuhun työhön

“Suoraviivaisesti ajateltuna Centeron palveluthan tarkoittavat Keudalle lisäkustannusta.”

Centeron palvelut ovat tuoneet Keudalle aiempaan tilanteeseen verrattuna myös kustannussäästöjä. Kun työaikaa ja resursseja ei enää tarvitse käyttää laitehallintaan samalla tavalla kuin ennen, on resursseja voitu vapauttaa muuhun työhön.

– Suurin hyöty meille on ollut resurssien vapautuminen muihin tehtäviin. Suoraviivaisesti ajateltuna Centeron palveluthan tarkoittavat Keudalle lisäkustannusta. Mutta kun ajatellaan toiminnallista ja työhön liittyvää säästöä – eli kun ei tarvitse puhelimilla ja muilla puljata – niin työn kannalta syntyy säästöä. Tästä näkökulmasta palvelun hinta korvautuu ainakin kaksinkertaisena takaisin sähläämisen jäädessä pois, Timo laskeskelee.

Centeron asiakaspalvelu on Timon mukaan ollut erinomaista, eikä hän löydä sen suhteen moitteen sanaa. Hän kuvailee Centeroa otteeltaan ammattimaiseksi, ketteräksi ja kykeneväksi organisaatioksi.

– Yhteistyö Centeron kanssa on ollut hauskaa, he ovat aika rentoa porukkaa kaikkinensa. Käymme Skypen välityksellä kerran kuussa läpi mahdolliset haasteet, ongelmat ja kehitysehdotukset. Oikein mutkatonta tämä on ollut!

Asiantuntemusta ja osaamista muun muassa MSI-paketoinnista, sovellusvirtualisoinnista, sekä työasemaympäristön vakioinnista ja järjestelmänhallinnasta.
Katso yrityksen tiedot

Lähetä viesti

    Saitko hyvää palvelua?
    Kerro se meille.

    Ilmianna yritys, josta sinulla on hyviä kokemuksia

    Kiitos viestistasi!
    Palaamme assian mahdollisimman pian.