TÄMÄN ASIAKASKOKEMUKSEN ON TUOTTANUT PUOLUEETTOMASTI KOKEMUKSIA.FI
Lue lisääContribyte järjesti teleoperaattori DNA:lle tuotekehityskoulutuksen, johon osallistui työntekijöitä laajasti eri puolilta organisaatiota. Koulutuksen avulla DNA halusi yhdenmukaistaa tuotekehitystään. Contribyte pystyi järjestämään juuri DNA:n tarpeisiin sopivan koulutuskokonaisuuden.
DNA tarjoaa kattavasti muun muassa älypuhelimia, matkapuhelimia, kiinteää ja liikkuvaa laajakaistaa sekä niihin liittyviä palveluita. Sen lisäksi valikoimaan kuuluvat myös erilaiset viihde- ja tv-palvelut.
– Tarjoamme laitteita, palveluita ja niihin liittyviä lisäpalveluita, summaa DNA:lla viihdeliiketoiminnan ohjauksen johtajana toimiva Mikko Saarentaus.
Contribyte järjesti DNA:lle tuotekehityskoulutuksen, johon osallistui yhteensä noin 30 työntekijää eri puolilta organisaatiota. Työntekijät jaettiin kahteen eri ryhmään siten, että molemmissa ryhmissä olisi mahdollisimman paljon ihmisiä organisaation eri osista.
“Olin tyytyväinen siihen, että koulutuksessa harjoiteltiin konkreettisesti. Se on todella tärkeää.”
– Koulutus fokusoitiin tuotekehitysputken alkupäähän, eli innovointiin, ideoiden keräämiseen ja niiden validointiin. Koulutus keskittyi myös siihen, että oppisimme tunnistamaan sellaiset ideat, jotka kannattaa tuotekehitysputkeen oikeasti viedä, Saarentaus kertoo.
– Meillä on iso organisaatio ja ihmiset ovat tulleet meille erilaisista taustoista. Halusimme käytännössä yhdenmukaistaa tuotekehitystämme ja saada tekemiseen tiettyä struktuuria, toteaa DNA:lla Handset-liiketoiminnan johtajana työskentelevä Cedric Kamtsan.
Koulutus alkoi syksyllä 2017 ja kesti kokonaisuudessaan yli puoli vuotta päättyen keväällä 2018. Yksi koulutuksen keskeisistä asioista oli ketterä tekeminen. Käytännössä ketteryydellä tarkoitetaan sitä, että jotakin kehitetään ja kokeillaan nopealla aikataululla. Kokeilun perusteella tehdään tarvittavat muutokset ja kokeillaan uudestaan.
– Tämä ideologia on meillekin tärkeä, jotta emme olisi siinä perinteisessä vesiputousmallissa. Siinä jotain valmistuu esimerkiksi kuuden kuukauden kuluttua ja sen jälkeen huomaammekin, ettei se ollutkaan sitä, mitä asiakkaat meiltä kaipasivat, Saarentaus painottaa.
– Olin tyytyväinen siihen, että koulutuksessa harjoiteltiin konkreettisesti. Se on todella tärkeää. Silloin käsiteltävä asia aukeaa ihmisille, koska he pystyvät soveltamaan sitä omaan työhönsä. Siten se jää toivon mukaan myös mieleen, Kamtsan sanoo.
– Contribyten kanssa toimiminen on ollut mielestäni joustavaa. Heidän kouluttajansa ovat olleet asiantuntevia ja he pystyivät tarjoamaan sellaisen muokatun koulutuskokonaisuuden, mitä me toivoimmekin, Saarentaus kuvailee.