TÄMÄN ASIAKASKOKEMUKSEN ON TUOTTANUT PUOLUEETTOMASTI KOKEMUKSIA.FI
Lue lisääVäylävirasto vastaa Suomen tieverkon, rautateiden ja vesiväylien kehittämisestä sekä kunnossapidosta. Yksi Väyläviraston vuonna 2020 aloitetuista isoista hankkeista on nelikaistaisen, 22 kilometriä pitkän valtatien rakennustyö Mikkelin ja Nuutilanmäen välille. Destia hoitaa sekä hankkeen suunnittelun että toteutuksen.
Valtatieprojekti on ollut Väyläviraston toivelistalla jo pidempään.
– Tälle on ollut todellinen tarve turvallisuuden, sujuvuuden ja käytettävyyden puolesta, kertoo hankkeen projektipäällikkö Harri Liikanen Väylävirastosta.
“Destian ydinosaaminen on nimenomaan siellä infran kokonaisvaltaisessa kentässä ja elinkaaressa ihan sieltä suunnittelusta rakentamiseen ja kunnossapitoon. Heiltä löytyy sitä palvelupalettia.”
Hankkeen toteuttajaa etsiessä järjestettiin normaaliin tapaan kilpailutus, jonka voittajaksi nousi Destia. Destia valittiin urakoitsijaksi erityisesti soveltuvuutensa, kokemuksensa ja laaduntuottokykynsä sekä kokonaistaloudellisuutensa perusteella.
– Tässä tehdään paljon taitorakenteita, esimerkiksi erilaisia siltoja tulee merkittävä määrä. Lisäksi mukana on erittäin paljon louhintaa ja korkeita kallioleikkauksia. Nämä ovat sellaisia leimaa antavia piirteitä koko urakalle, Liikanen kertoo.
– Destian ydinosaaminen on nimenomaan siellä infran kokonaisvaltaisessa kentässä ja elinkaaressa ihan sieltä suunnittelusta rakentamiseen ja kunnossapitoon. Heiltä löytyy sitä palvelupalettia, hän jatkaa.
Tämänkaltaiset isot tiehankkeet harvoin sujuvat ilman yllätyksiä, vaan eteen tulee jos jonkinlaista muuttujaa. Liikanen kehuukin Destian erinomaista reagointikykyä.
– Kun yhteistyö on luontevaa ja sujuvaa, on muutostilanteissa helpompi toimia. Tällä hetkellä näyttää siltä, että aikataulussa pysytään ja ensi syksynä tie on tältä osin liikenteelle valmis, hän sanoo lopuksi.