TÄMÄN ASIAKASKOKEMUKSEN ON TUOTTANUT PUOLUEETTOMASTI KOKEMUKSIA.FI
Lue lisääLogistiikka-alan yritys Hakonen palvelee sekä yrityksiä että yksityisiä henkilöitä. Monialaisen toiminnan tehostamiseksi ja palveluiden yhtenäistämiseksi Hakosella on tällä hetkellä käytössään toiminnanohjausjärjestelmä, jonka yksi toimittaja on Eatech. Eatech toimii avoimesti ja luotettavasti yhdessä muiden toimittajien kanssa.
Hakonen on palvelevan logistiikan edelläkävijä ja erikoistunut vaativien kalusteiden ja laitteiden elinkaariratkaisuihin – niiden käsittelyyn, siirtämiseen ja kierrättämiseen – yhdessä yhteistyökumppaneidensa kanssa. Hakosella on pitkät juuret, sillä yritys on aloittanut toimintansa vuonna 1918. Tällä hetkellä toiminta kattaa koko Suomen pääkaupunkiseudulle keskittyen.
– Meidän erikoisuutemme on se, että tuomme montaa eri ammattiosaamista samaan asiakaskokemukseen. Saamme kerralla ratkaistua useamman asian, kuten esimerkiksi sen, miten jokin uusi laite saadaan paikalleen, miten se otetaan käyttöön ja miten vanha saadaan poistettua. Poistamme asiakkaamme huolet, kertoo Hakosen kehitysjohtaja Johannes Stenius.
“Eatech on mielestäni poikkeuksellinen yritys IT-alalla, sillä he haluavat aidosti ratkaista asiakkaan ongelman ja päästä parhaimpaan lopputulokseen.”
Viimeisen 20 vuoden aikana Hakonen on kasvanut voimakkaasti, kun pelkästä orgaanisesta kasvusta on siirrytty myös yrityskauppojen kautta tapahtuvaan kasvuun ja uusien liiketoiminta-alueiden haltuunottoon. Uusien toiminta-alueiden myötä Hakosella havahduttiin pian siihen, että yrityksen sisällä käytettiin useampaa rinnakkaista toiminnanohjausjärjestelmää.
– Yksikään niistä ei pystynyt käsittämään koko kokonaisuuttamme. Tällöin päätimme rakentaa toiminnanohjausjärjestelmän. Tämä tehtiin yhteistyössä TEKESin kanssa. Työt aloitettiin vuonna 2012, jolloin otimme mukaan muutaman kumppanin. Vuonna 2014 etsimme lisää voimaa järjestelmän läpiviemiseksi, jolloin Eatech tuli mukaan kuvioon, Stenius muistelee.
– Eatech on yksi niistä harvinaisemmista IT-taloista, jotka pystyvät tekemään yhteistyötä myös muiden alan yritysten kanssa, eivätkä lukkiudu omaan tuotteeseensa tai tekemiseensä. Kaipasimme sitä, että yhteistyötä voidaan tehdä avoimesti ja järkeillä asiat läpi ilman, että tarvitsee aina palata sopimusehtoihin, hän painottaa.
Tällä hetkellä Eatech on toiminnanohjausjärjestelmän ylläpitäjä sekä Hakosen pääyhteistyökumppani sen kehittämisessä. Hakonen arvostaa Eatechin rehtiä meininkiä, luotettavuutta sekä rohkeutta. Yhteistyö perustuu avoimuuteen.
– Tärkeimpiä asioita ovat avoimuus sekä hyvä keskusteluyhteys. Eatech osaa itse tuoda asioita julki sekä kysyä tarvittaessa. Minä voin soittaa tai laittaa heille sähköpostia milloin tahansa. Asioista keskustellaan avoimesti ja rehdisti, jotta päädytään siihen fiksuimpaan ratkaisuun.
– Eatech on mielestäni poikkeuksellinen yritys IT-alalla, sillä he haluavat aidosti ratkaista asiakkaan ongelman ja päästä parhaimpaan lopputulokseen. Meillä molemmilla on samanlainen “hyvin tehty työ poikii lisää töitä” -mentaliteetti, Stenius kuvailee.
– Voin suositella Eatechia vilpittömästi!