Kokemuksia.fi kertoo puolueettomasti yritysten asiakkaiden palvelukokemukset. Lue lisää.

TÄMÄN ASIAKASKOKEMUKSEN ON TUOTTANUT PUOLUEETTOMASTI KOKEMUKSIA.FI

Lue lisää

Kustannustehokas ja täsmällinen ratkaisu tiedonhallintaan

Elisa Oyj:n pyrkimyksenä on ratkaista tiedonhallintaan liittyviä ongelmia, joihin Lapin sairaanhoitopiirissä on törmätty. Elisa Oyj:n luoman Code Serverin tarkoituksena on vähentää manuaalisen työn määrää ja tehdä esimerkiksi palvelu- ja yhteystietojen hallinnasta täsmällisempää.

Potilasturvallisuuskoordinaattori Sanna-Leena Välikangas törmäsi yhteistietoihin liittyvään ongelmaan, kun tietokannoissa löytyi samalla puhelinnumerolla kolmen eri henkilön yhteystiedot.

– Hämmästyin, kun omassa muistissani olevaan numeroon soittaessani aivan eri henkilö vastasi puhelimeen. Jos meillä olisi Code Server, tätä ongelmaa ei olisi. Sen kautta yhdellä henkilöllä olisi vain yksi puhelinnumero ja toisin päin, Välikangas kertoo.

Helpotusta työtapoihin

– Olemme havainneet, että erilaiset paikka-, henkilö- ja yhteistiedot sekä esimerkiksi palvelu- ja sijaintitiedot ovat sellaisia, joiden parissa tehdään valtavan paljon manuaalista ylläpitotyötä meidänkin organisaatiossamme, projektipäällikkö Janne Okkonen sanoo.

“Kun tietoa käytetään ristiin järkevästi, säästetään paitsi henkilötyöresursseja myös aikaa ja rahaa.”

Tällä hetkellä tietohallinnon prosessit ovat monimutkaisia ja työläitä sekä työstämis- että ylläpitovaiheessa. Code Serverin käyttöönoton myötä pyrkimys on saada helpotusta muun muassa työtapoihin manuaalisen työn määrän vähentyessä.

– Eräs merkittävä tietohallinnon hyödyntämä osa-alue on kansalliset koodistot. Järjestelmän käyttöönoton myötä ne siirtyisivät THL:n koodistopalvelimelta meidän Code Serverillemme päivittäin, ICT-pääsuunnittelija Leila Salmijärvi selventää.

Taloudellisia säästöjä

Code Serveriä käytettäessä kaikki tiedonhallinta on keskitettyä. Periaatteena on, että kutakin Master Datan osa-aluetta työstetään vain kerran, ja ylläpito ja kaikki muu työ on automatisoitu. Tällä saavutetaan niin taloudellisia kuin esimerkiksi ajallisiakin säästöjä.

– Kun tietoa käytetään ristiin järkevästi, säästetään paitsi henkilötyöresursseja myös aikaa ja rahaa, Okkonen toteaa.

Elisa Oyj on suomalainen, tietoliikenne-, ICT- ja onlinepalveluyritys, jonka asiakkaita ovat kuluttajat, yritykset ja julkishallinnon organisaatiot.
Katso yrityksen tiedot

Lähetä viesti

    Saitko hyvää palvelua?
    Kerro se meille.

    Ilmianna yritys, josta sinulla on hyviä kokemuksia

    Kiitos viestistasi!
    Palaamme assian mahdollisimman pian.