TÄMÄN ASIAKASKOKEMUKSEN ON TUOTTANUT PUOLUEETTOMASTI KOKEMUKSIA.FI
Lue lisääFinnpark on suomalainen yritys, joka tuottaa ja tarjoaa erilaisia liikkumisen ja pysäköinnin ratkaisuja yksityishenkilöille ja yrityksille. Yrityksen ehkä tunnetuin palvelu on Finnparkin itse kehittämä pysäköintijärjestelmä Moovy, joka tuo helppoutta kadunvarsi- ja hallipysäköintiin koko Suomessa.
Finnparkille on puoli vuotta sitten otettu käyttöön toiminnanohjaukseen Microsoft Dynamics 365 Business Central. Finnparkilla on vuoden 2022 aikana toteutettu yhtiöjärjestely, jonka myötä konserniyhtiöiden määrä kasvoi viidestä kolmeentoista. Tämän myötä nousi tarve tehokkaammalle konserniraportointityökalulle. Lisäksi toiveena oli joustavampi ERP, joka mahdollistaisi talouden eri osa-alueiden prosessien tehostamisen.
– Yhtiöiden määrän kasvun myötä työhön tuli entistä enemmän toistuvia työvaiheita. Automatisoimalla osa näistä työvaiheista, prosesseja saatiin hoidettua tehokkaammin ja työ pysyy mielekkäämpänä, kertoo Finnparkin talousjohtaja Matti Anttila.
EmCe valikoitui toimittajaksi koska sen todettiin olevan sopivan kokoinen kumppani, asiakaslähtöinen ja luotettava. Myös haastatellut referenssit antoivat hyvää palautetta.
– Projekti alkoi määrittelyvaiheella, jossa emceläiset keksivät hyviä ratkaisuja meidän prosesseihin ja haasteisiin, pääkirjanpitoa ja konserniraportointia Finnparkilla hoitava Riitta Kuparinen kertoo.
– Meillä tulee maksuja isoja määriä, myyntiä joka ei mene myyntireskontran kautta. Pysäköintisuoritukset tulevat suoraan tilille ja niitä tulee niin paljon ettei niitä kukaan tee käsin. Rakensimme EmCen kanssa ERP:n sisälle koodinpätkän, joka tekee kirjanpitokirjaukset automaattisesti maksusuoritusten viitetietojen perusteella, Anttila kuvailee.
– EmCen pakettiin kuului myös heidän itse kehittämiään lisäosia. Saimme esimerkiksi lisäosat sopimuslaskutukseen ja konsernilaskentaan, jotka olivat meille tärkeitä painotusalueita tässä projektissa, Kuparinen kertoo.
– Dynamics 365:sta tulee jonkin verran struktuuria tähän tekemiseen. Toisaalta se myös mahdollistaa meille semmosia kustomointeja mitä tarvitaan, Anttila kertoo.
Manuaalisen työn ja tulostamisen määrä on vähentynyt Finnparkilla merkittävästi järjestelmävaihdoksen myötä. Business Centralissa voidaan ylläpitää samoja tietoja mitä aiemmin erilaisissa Excel-taulukoissa.
– EmCen kanssa yhteistyö on mennyt hyvin ja projektin jälkeinen aika on sujunut myös hienosti. Tukea saadaan helposti ja vastaukset kriittisiin kysymyksiin saadaan hyvinkin nopeasti, Anttila kiittelee.
– Minä suosittelen EmCeä yrityksille jotka arvostavat asiakaspalvelua, tavoitettavuutta ja reaktiivisuutta, Kuparinen päättää.