TÄMÄN ASIAKASKOKEMUKSEN ON TUOTTANUT PUOLUEETTOMASTI KOKEMUKSIA.FI
Lue lisääOmakotitalojen talotekniikkaremontteihin, valvontaan ja huoltoon erikoistunut Taloturva Group käyttää Talotohtori-alustaa asiakkaidensa talotekniikan valvontaan. SERVER lisenssimallissa yhtiölle on luotu oma, brändätty ympäristö, johon kohteet voidaan itsenäisesti liittää. Talotekniikan reaaliaikainen valvonta tuo monia hyötyjä aina asiakaspalvelun parantamisesta ongelmien ennaltaehkäisyyn ja mahdollisten vahinkojen nopeaan havaitsemiseen.
– Aikaisemmin meidät tunnettiin LVIturvana. Konsernissamme oli ennen yhteensä neljä eri yritystä, jotka yhdistettiin yhdeksi yhtiöksi. Teemme vuosittain noin 2 000 remonttia. Henkilöstöä on Suomessa ja Ruotsissa yhteensä noin 200 henkilöä, summaa toimitusjohtaja Juhana Kilpeläinen.
Ennen Talotohtorin käyttöönottoa oli Taloturva Group jo pitkään halunnut rakentaa asiakkailleen palvelun, jonka avulla talotekniikkaa voitaisiin valvoa ja tuottaa asiakkaalle sen perusteella esimerkiksi huolto- tai korjauspalveluita aina tarpeen vaatiessa. Projekti on ollut pitkä – järjestelmää on rakennettu kolmen vuoden ajan. Talotohtori on ollut mukana prosessissa nyt noin kaksi vuotta.
– Etsimme pitkään sellaista palveluntarjoajaa, jonka avulla mikä tahansa järjestelmä voitaisiin ottaa valvontamme piiriin. Emme löytäneet mitään muuta vastaavaa palvelua kuin Talotohtorin, Kilpeläinen muistelee.
– Tavoitteenamme oli luoda alusta, johon voidaan liittää mikä tahansa järjestelmä. Talotohtori on auttanut meitä rakentamaan omaa palveluamme hyväksi. Heidän ansiostaan asiakkaidemme käytössä on paras mahdollinen alusta ja voimme tuottaa heille parasta mahdollista palvelua, Kilpeläinen jatkaa.
Taloturva Groupilla on käytössään SERVER lisenssimalli. Mallin mukaan yhtiölle rakennetaan oma Talotohtori-järjestelmä, jonne kohteita voidaan liittää rajattomasti palvelimen kapasiteetin sallimissa rajoissa. Yhden palvelimen kapasiteetin täytyttyä voidaan järjestelmää laajentaa uusilla palvelimilla. SERVER lisenssi sopii parhaiten juuri suurien kiinteistömassojen talotekniikan hallintaan. Järjestelmä otettiin ensin koekäyttöön yhtiön omassa kiinteistössä ja vuoden 2020 alusta myös asiakaskohteissa.
– SERVER lisenssimalli on meille räätälöity ja näyttää ulkoisesti aivan meidän omalta järjestelmältämme logoineen. Todellisuudessa palvelun tarjoaa kuitenkin Talotohtori, Kilpeläinen kertoo.
– Talotohtorin hienous on se, että järjestelmään liittyminen on tehty helpoksi. Sitä varten ei tarvitse olla tähtitieteilijä. Liittymisen pitääkin olla helppoa ja vaivatonta, jotta homma toimii. Asentaja vain avaa järjestelmän kohteessa ja liittää siihen haluamansa laitteen, Kilpeläinen kiittelee.
“Suosittelen tätä kaikille, jotka ovat kiinteistöjen kanssa tekemisissä. Järjestelmään voidaan liittää kaikenlainen kiinteistöjen data. Sen avulla kiinteistöjä voidaan myös johtaa oikein.”
Tulevaisuudessa Taloturva Groupin tavoitteena on liittää kaikki asiakkaidensa järjestelmät Talotohtorin alustan piiriin. Mukaan voidaan liittää esimerkiksi asiakkaan aurinkosähköjärjestelmä, jolloin tiedetään koko ajan, mitä sille kuuluu. Jos ongelmia tulee, voidaan ne hoitaa kuntoon parhaimmillaan jo ennen kuin asiakas itse asiaa edes huomaa.
– Tämä parantaa asiakaspalvelumme laatua. Tiedämme, mitä kohteissa tapahtuu. Voimme ennaltaehkäistä ongelmia ja hoitaa asiat nopeasti ongelmatilanteissa. Jos sattuu esimerkiksi vesivahinko, sulkee järjestelmä vedet ja antaa putkimiehillemme tiedon ongelmasta, jotta he voivat mennä hoitamaan tilanteen kuntoon. Kaikki tämä saattaa tapahtua jo ennen kuin asiakas huomaa. Se vie palvelumme seuraavalle tasolle, Kilpeläinen painottaa.
– Suosittelen tätä kaikille, jotka ovat kiinteistöjen kanssa tekemisissä. Järjestelmään voidaan liittää kaikenlainen kiinteistöjen data. Sen avulla kiinteistöjä voidaan myös johtaa oikein. Jos kohteessa oli aiemmin ongelmia, oli tilanne mentävä aina tarkistamaan paikan päälle. Nyt tilannetta voidaan seurata reaaliajassa ja se on huikea juttu, Kilpeläinen kiteyttää.