TÄMÄN ASIAKASKOKEMUKSEN ON TUOTTANUT PUOLUEETTOMASTI KOKEMUKSIA.FI
Lue lisääTeknisen tukkukaupan erikoisliike ProMart on lanseerannut QR-koodeja hyödyntävän hyllytys- ja työmaapalvelun teollisuuden ja rakentamisen yrityksille. Älypuhelinta hyödyntävä palvelu vaati tuekseen oman sovelluksen, jonka kehitti Etteplan MORE.
ProMartin luoma konsepti toimii siten, että asiakasyrityksen tiloihin sijoitetaan erilaisia hylly- ja kaappivaihtoehtoja. Ne varustetaan asiakkaan toivomilla tuotteilla aina kahvista ja ilmastointiteipistä lumikenkiin.
– Kaikenlaisilla tuotteilla, joita teollisuuden ja rakentamisen yritykset voivat päivittäisessä toiminnassaan tarvita. Asiakkaan ottaessa hyllystä tavaraa, hän lukee sovelluksen kautta puhelimensa kameralla tuotteen QR-koodin. Samalla hetkellä meille lähtee täydennystilaus, kertoo ProMartin kehitysjohtaja Hannu Pajula.
“Isoin hyöty tulee siitä, että jokaisella on jo puhelin taskussa. Ei ole väliä, miten paljon palvelua laajennetaan, koska se ei lisää meidän tai asiakkaamme laitekustannuksia.”
ProMartilla on näitä asiakasvarastoja eri yritysten käytössä Suomessa satoja ja Ruotsissa kymmenkunta. ProMartin tärkein yksittäinen tavoite oli tehdä palvelusta mahdollisimman helposti skaalattava.
– Isoin hyöty tulee siitä, että jokaisella on jo puhelin taskussa. Ei ole väliä, miten paljon palvelua laajennetaan, koska se ei lisää meidän tai asiakkaamme laitekustannuksia. Laite, jolla palvelu toimii, on jo hankittu, Pajula toteaa.
Etteplan MOREn kehittämä mobiilisovellus on mahdollistanut sen, että tavaroiden tilausprosessi nopeutuu ja pientavarakulut pystytään kohdistamaan oikeille projekteille ja henkilöille. ProMartin esittämät toiveet on huomioitu ja sovellus toimii kuten pitää.
– Mobiilisovellus on vastannut tarpeitamme. Etteplan MORE on pystynyt toteuttamaan käyttöliittymään kaikki ne ominaisuudet, joita olemme kaivanneet, Pajula sanoo lopuksi.