TÄMÄN ASIAKASKOKEMUKSEN ON TUOTTANUT PUOLUEETTOMASTI KOKEMUKSIA.FI
Lue lisääTikkurila Oyj järjesti syyskuussa 2017 ison asiakastapahtuman, jossa juhlistettiin sekä 100-vuotiasta Suomea että yli 150-vuotiasta Tikkurilaa. Noin tuhannen hengen tapahtuma järjestettiin Finlandia-talolla. Onnistuneen kokonaisuuden mahdollisti Tikkurilan, Finlandia-talon ja tapahtumatoimiston kitkaton yhteistyö.
Vuonna 1862 perustettu Tikkurila on tunnettu pohjoismainen maalivalmistaja, joka toimii globaalisti ympäri maailman. Kauppa- ja rakennusmaaleja valmistetaan sekä kuluttajien,ammattilaisten että teollisuuden tarpeisiin. Asiakastapahtumaan kutsuttiin vieraita kaikista eri asiakassegmenteistä.
– Toimme tapahtumassa esiin uusia tuotteita kaikista kolmesta segmentistä. Rakensimme Finlandia-talon Piazzalle kolme erillistä näyttelytilaa, kertoo Tikkurilan Marketing Specialist ja asiakastapahtumasta vastannut Tanja Peltola.
– Halusimme tarpeeksi juhlavan paikan, joka kuitenkin näyttelyitä varten muuntautuisi moneen. Myös keskeinen sijainti vaikutti Finlandia-talon valintaan, Peltola sanoo.
Syyskuussa järjestettyyn tapahtumaan osallistui lähes 1000 tuhat henkeä. Suuren tapahtuman järjestäminen vaati luonnollisesti myös suuren työn – valmistelut aloitettiin noin puoltatoista vuotta aikaisemmin. Tapahtumaa oli Tikkurilan ja Finlandia-talon lisäksi järjestämässä myös ulkopuolinen tapahtumatoimisto.
“Yhteistyö oli kaikin puolin toimivaa.”
– Tämä oli ensimmäinen asiakastapahtuma, jonka olen koskaan järjestänyt. Se meni kaikin puolin todella loistavasti, Peltola sanoo.
– Minun, Finlandia-talon ja tapahtumatoimiston yhteistyö toimi moitteettomasti ja kitkattomasti, Peltola kuvailee.
Peltola kokee, että tapahtuman järjestäminen oli Finlandia-talon kanssa helppoa. Kysymyksiin sai aina vastaukset sekä ehdotuksia kulloisenkin asian tai tilanteen ratkaisemiseksi. Tapahtumasta jäi hyviä muistoja niin järjestäjille kuin vieraillekin.
– Kyllähän siinä oli paljon kiirettä ja vilkettä sekä jännitysmomenttia, mutta kaikki meni hyvin. Näyttelyt olivat onnistuneita ja ruoat hyviä. Kaiken saadun palautteen perusteella asiakkaat tykkäsivät kovasti.
– Minun ei tarvinnut huolehtia esimerkiksi pöytäkattauksista, ruoan laadusta tai muusta, vaan pystyin luottamaan siihen, että kaikki on hyvää ja laadukasta.
– Yhteistyö oli kaikin puolin toimivaa, Peltola toteaa.