TÄMÄN ASIAKASKOKEMUKSEN ON TUOTTANUT PUOLUEETTOMASTI KOKEMUKSIA.FI
Lue lisääEspoon Suomenojalla sijaitseva, Toyota Tsusho Nordiciin kuuluva TsushoAUTO liittyi First Stop -ketjuun vuoden 2019 alussa. Ensimmäisten kahdeksan kuukauden aikana TsushoAUTO on myynyt enemmän renkaita kuin koko viime kalenterivuonna yhteensä. TsushoAUTOlla ollaankin tuloksiin, ketjun tukeen sekä yhteistyön toimivuuteen erittäin tyytyväisiä.
Vuodesta 2016 Espoossa toiminut TsushoAUTO liittyi First Stop -ketjuun vuoden 2019 alussa. Toimipisteen palveluihin kuuluvat myös monimerkkihuolto sekä vaihtoautomyynti. Ajatusta First Stopiin liittymisestä haudottiin siitä lähtien, kun TsushoAUTOn varaosapäällikkö Teemu Lindroos kuuli Bridgestonen järjestämällä reissulla muiden First Stop -kauppiaiden kokemuksista.
– Kuuntelin päivän verran heidän juttujaan ja ajattelin, että tuohan kuulostaa todella hyvältä. Mietin, miten se sopisi tähän meidän muottiimme. Keskustelin Bridgestonen edustajan kanssa aiheesta ja reissun jälkeen liikkeeseen tuli First Stopin edustaja kertomaan meille toiminnasta, Lindroos kertaa.
TsushoAUTO oli aikaisemminkin myynyt renkaita ja ajatus konseptin muuttumisesta epäilytti Lindroosin mukaan vähän työntekijöitä.
– Rengasliikkeeksi profiloituminen aiheutti vähän jännitteitä, mutta meillä oli First Stopin kanssa todella hyvä kick off -koulutustilaisuus, jossa kaikki olivat heti heti täysillä mukana. Työntekijöillä oli todella hyvä fiilis sen jälkeen, Lindroos muistelee.
Ketjuun liittymisen myötä myös tulokset ovat puhuneet puolestaan.
– Olemme viimeisten kahdeksan kuukauden aikana myyneet enemmän renkaita kuin edellisen kalenterikuukauden aikana yhteensä. Tulokset ovat saaneet viimeistenkin epäilijöiden kelkan varmasti kääntymään, Lindroos hymyilee.
First Stopiin kuuluu tällä hetkellä Suomessa noin 60 yrittäjää. First Stopin päätuotteet ovat Bridgestonen renkaat alamerkkeineen. TsushoAUTOn myymistä renkaista noin 80 % on Bridgestonen.
– Bridgestonelta löytyy tuote jokaiselle autoilijalle, ihan budjettirenkaasta premium-tasolle. Senkin puolesta tavara ja tuotteet ovat kunnossa, Lindroos kehaisee.
First Stop -ketju on tarjonnut TsushoAUTOlle tilauksia helpottavan portaalin, markkinointiapua sekä näkyvyyttä alueella. Kauppiaille järjestetään kaksi kertaa vuodessa yhteinen tilaisuus, joka tarjoaa hyviä verkostoitumismahdollisuuksia. Myös First Stopin tarjoamasta koulutuksesta on ollut suuri apu.
– Olemme saaneet hyvin tukea rengastuotetuntemukseen sekä myös myyntikoulutusta henkilöstöllemme, TsushoAUTOn jälkimarkkinointijohtaja Veli-Pekka Heikkinen lisää.
“First Stop on vahva tukijalka meidän liiketoiminnallemme. Saamme sitä kautta lisää asiakkaita, mikä on elinehto.”
Tärkeintä yhteistyössä Heikkisen ja Lindroosin mukaan ovat olleet hyvät tyypit sekä uusien asiakkaiden saaminen.
– Meillä on jo vahva yhteenkuuluvuuden tunne, vaikka olemme olleet mukana vasta vähän aikaa. Meidän tekemisestämme ollaan kiinnostuneita ja sekä First Stopin porukka että muut kauppiaat ovat mahtavia tyyppejä, Lindroos kertaa.
– First Stop on vahva tukijalka meidän liiketoiminnallemme. Saamme sitä kautta lisää asiakkaita, mikä on elinehto, Heikkinen summaa.
Lindroos voisi suositella First Stop -ketjuun liittymistä niin huoltamoille kuin aikaisempaa rengasmyyntikokemusta omaavillekin. Lisäksi se sopii aivan uusillekin yrittäjille.
– First Stopilta saa ketjun tuen ja he haluavat edistää ja auttaa bisnestä. Konsepti sopii kaikille. Tuki on niin hyvä, että kaikki pystyvät lisäämään näillä työkaluilla myyntiä, Lindroos uskoo.