Kokemuksia.fi kertoo puolueettomasti yritysten asiakkaiden palvelukokemukset. Lue lisää.

Kustannustehokas kokonaisuus, joka täyttää asiakkaan tarpeet

kokemuksia.fi

TÄMÄN ASIAKASKOKEMUKSEN ON TUOTTANUT PUOLUEETTOMASTI KOKEMUKSIA.FI

Lue lisää

Konepaja Sihvo Oy on 1960-luvulla toimintansa aloittanut perheyritys. Konepajan asiakkaita ovat useat eri kone- ja laitevalmistuksen parissa toimivat yritykset eri puolella Suomea. IDEAL GRP:n ratkaisut tuovat toimintaan tehokkuutta ja varmuutta.

Konepaja Sihvon toimipiste sijaitsee Hyvinkäällä. Yritys työllistää tällä hetkellä noin 40 työntekijää.

– Vaarini Arvo Sihvo aloitti työt toiminimellään 1960-luvun lopulla. Hänen jälkeensä yrityksestä vastasi isäni. Nyt toimintaa jatkaa kolmas sukupolvi, kertoo Konepaja Sihvon toimitusjohtaja Simo Sihvo.

Digitaalisten työkalujen avulla lisää tehokkuutta

Monet asiat ovat 1960-luvulta tähän päivään mennessä muuttuneet. Manuaalikoneet ovat vaihtuneet numeerisesti ohjattaviin työstökoneisiin. Vuonna 1987 otettiin käyttöön ensimmäinen robottisolu. Robottisolujen ansiosta koneet saadaan pyörimään kellon ympäri.

– Tällä hetkellä robottisoluja on yhteensä kuusi. Digitalisaatio on tuonut automaatiota mukanaan myös mittauspuolelle. Digitaalisten työkalujen avulla voidaan monet asiat tehdä aiempaa tehokkaammin sähköisesti, Sihvo toteaa.

– Olemme koko ajan kehittäneet tuotantolaitteistoamme. Se on erittäin tärkeä osa-alue. Kun laitteet ovat mahdollisimman moderneja, saamme hyödynnettyä myös viimeisimpiä sähköisiä järjestelmiä. Sitä kautta saamme varmuutta, laatua ja hintakilpailukykyä myös asiakkaille, Sihvo sanoo.

Keskenään keskustelevat järjestelmät

“Emme ole enää muistin, papereiden ja lippulappusten varassa. Niiden sijaan tieto siirtyy keskenään keskustelevien järjestelmien välillä.”

Konepaja Sihvolla on käytössään IDEAL GRP:n elinkaarenhallinnan Teamcenter-ratkaisu sekä 3D CAD- ja CAM-ohjelmisto. Yksittäinen kappale voidaan nyt suunnitella sähköisesti. Suunnittelun lisäksi voidaan myös hallita kaikkea kappaleen valmistamiseen liittyvää tietoa.

– Uskon, että tulevaisuudessa tullaan parhaimmillaan menemään enemmän ja enemmän siihen, että tällaiset protokappaleet tehdään sähköisesti. Kun jotakin kappaletta aletaan valmistaa fyysisesti, on meillä siinä vaiheessa jo kaikki se tieto, mitä valmistukseen tarvitaan. Itse valmistus voidaan aloittaa siten heti, Sihvo kertoo.

– Emme ole enää muistin, papereiden ja lippulappusten varassa. Niiden sijaan tieto siirtyy keskenään keskustelevien järjestelmien välillä. Asiat ovat järjestyksessä niin, että tiedämme missä mennään, Sihvo jatkaa.

Tarvittava tieto kulkee prosessin läpi tehokkaasti

Konepaja Sihvon ja IDEAL GRP:n yhteistyön ja kumppanuuden ydin on asiakkaan tarpeiden täyttäminen. Tavoitteena on tarjota asiakkaalle kustannustehokas kokonaisuus. Laatu ja tarkkuus ovat tärkeässä roolissa.

– IDEAL GRP:n avulla pystymme viemään tarvittavan tiedon läpi prosessin alusta loppuun mahdollisimman tehokkaasti ja ilman virheitä. Se on se päämäärä, Sihvo kiteyttää.

– Nykypäivänä vaatimustasot kasvavat koko ajan. Asiakas on se, kenen takia täällä olemme ja ketä haluamme palvella sekä auttaa. Laatu ja täsmällisyys on se, mitä haluamme. Haluamme auttaa asiakasta siten, että asiakas voi taas palvella omia asiakkaitaan. Yhteinen asiakkaamme on jossain maailmalla kuitenkin, Sihvo summaa.

IDEAL GRP tehostaa asiakkaidensa liiketoimintaa ja tuotekehitystä PLM-teknologioiden avulla.
Katso yrityksen tiedot

Lähetä viesti

    Saitko hyvää palvelua?
    Kerro se meille.

    Ilmianna yritys, josta sinulla on hyviä kokemuksia

    Kiitos viestistasi!
    Palaamme assian mahdollisimman pian.