kokemuksia.fi
TÄMÄN ASIAKASKOKEMUKSEN ON TUOTTANUT PUOLUEETTOMASTI KOKEMUKSIA.FI
Lue lisääKera Group Oy valmistaa rakennusalan muovituotteita. Yhtiöllä on kaksi tehdasta Orimattilassa, joiden välisen tiedonsiirron toimivuus on ratkaisevan tärkeää. Kera Groupin palomuuripalveluista, palvelimien ylläpidosta sekä tietyistä viestintäratkaisuista vastaa ITsPro.
Kera Group on perustettu vuonna 1971 Keravalla. Pian perustamisen jälkeen toiminta kuitenkin siirrettiin Orimattilaan, jossa Kera Group toimii tälläkin hetkellä. Yhtiöllä on kaksi eri liiketoimintayksikköä: Keravent, joka valmistaa savunpoistojärjestelmiä ja niihin liittyviä tuotteita, ja Keraplast, joka valmistaa valoa läpäiseviä rakennustuotteita.
– Yhtiön toiminta sai aikoinaan alkunsa kattokuvuista. Sitten mukaan tulivat kupuihin liittyvät jalustat. Vuosien saatossa aloimme valmistaa ja myydä myös savunpoistoluukkuja ja niihin liittyvää automaatiota, jotka muodostavat nykyisin suurimman liiketoiminta-alueemme, kertoo Kera Groupin IT-päällikkö Päivi Könönen.
– Toimitamme myös valokatteita, terassilasituksia, muovituotteita alihankintana sekä tietysti edelleen myös kattokupuja, Könönen jatkaa.
Kera Group ja ITsPro ovat tehneet yhteistyötä pitkään. ITsPron palvelukokonaisuuteen kuuluvat palomuuripalvelut, palvelimien ylläpito ja valvonta, Office 365-palvelut sekä erilaiset IT-projektit. Yksi ITsPron kanssa tehtävän yhteistyön konkreettisimmista vaikutuksista näkyy siinä, kuinka tiedonsiirto tapahtuu kahden eri tehtaan välillä. Tehtailla on linnuntietä pitkin noin kolmen kilometrin välimatka.
– On tärkeää, että hommat pelaavat tehtaiden välillä. Kun puhutaan tiedonsiirrosta ja palvelimista, niin ITsPro on ollut meille hyvänä tukena. Teemme itse jonkin verran, mutta heillä on tietyt asiat, joista he vastaavat, Könönen sanoo.
– Kerran meidän täytyi turvautua yhden palvelimen osalta varmuuskopioihin. Silloin korostui se, että kuinka tärkeää onkaan, että varmuuskopiot on tehty asianmukaisesti. Meiltä ei mennyt yhden päivän työtä hukkaan, Könönen muistelee.
“Vuosien myötä he ovat oppineet ymmärtämään tarpeemme hyvin.”
ITsPro saa Könöseltä kiitosta nopeasta reagoinnistaan. Apu on aina tarvittaessa saatavilla ja kiireellisissä asioissa hyvinkin pikaisesti.
– Saamme aina tarvittaessa myös jonkun kiinni ja hommat hoituvat varsin sutjakasti. Jos on jokin kiireellisempi asia, niin hyvin saa vastinetta sellaiseenkin tilanteeseen. Moni asia hoituu etäyhteyksien kautta, Könönen jatkaa.
– ITsProlta löytyy kattavasti asiantuntemusta. Vuosien myötä he ovat oppineet ymmärtämään tarpeemme hyvin. He eivät esimerkiksi hanki meille turhaan sitä järeintä mahdollista palvelinta, vaan osaavat suhteuttaa ratkaisut toimintaamme sopiviksi, Könönen summaa.