Kokemuksia.fi kertoo puolueettomasti yritysten asiakkaiden palvelukokemukset. Lue lisää.

TÄMÄN ASIAKASKOKEMUKSEN ON TUOTTANUT PUOLUEETTOMASTI KOKEMUKSIA.FI

Lue lisää

Tuloksellista yhteistyötä jo yli kymmenen vuoden ajan

Halpakauppaketju Tokmanni Group Oyj:llä on tällä hetkellä 166 myymälää ympäri Suomen, ja ketju työllistää yli 3200 ihmistä. L&T vastaa konsernin jokaisen toimipisteen siivouksesta ja jätehuollosta, sekä lähes 60 myymälän kiinteistönhuollosta. Yritysten välinen yhteistyö on toiminut alusta alkaen erinomaisesti.

Ennen L&T:n asiakkuutta Tokmanni osti palvelut yksityisiltä toimijoilta paikkakunnittain. Liiketoiminnan kasvaessa laadun valvominen osoittautui mahdottomaksi, ja keskitetyn palveluratkaisun hankinta tuli ajankohtaiseksi. Yhteistyö on ollut luonteeltaan laajenevaa, sillä alkuun sopimus tehtiin vain siivouksesta, mistä on jatkettu kiinteistön- ja ympäristönhuoltoon.

– Kävimme kymmenisen vuotta sitten kilpailutusprosessin, jossa kartoitettiin valtakunnallisesti meitä palvelemaan pystyvät toimijat. Halu ja kyky tehdä yhteistyötä olivat merkittävimpiä valintakriteereitä, Tokmannin varatoimitusjohtaja Sixten Hjort kertoo.

– Halusimme ensisijaisesti mallin, jossa toimintaa kehitetään jatkuvasti, ja olemmekin saavuttaneet merkittäviä hyötyjä niin taloudellisesti kuin toiminnallisesti. Palvelukonseptin kehittäminen on kaiken A ja O, hän jatkaa.

Laatusopimus varmistaa korkealaatuisen työn jäljen

“Tämä on ollut loistava sopimus, ja sen avulla palvelun laatu on pystytty varmistamaan.”

Tokmannin aloitteesta yritykset ovat solmineet niin sanotun laatusopimuksen. L&T:n tekemät työt pisteytetään, ja jos sovituissa laatukriteereissä ei pysytä, ei Tokmannin tarvitse maksaa palveluista. Laatua seurataan vihreillä, keltaisilla ja punaisilla värikoodeilla.

– Tämä on ollut loistava sopimus, ja sen avulla palvelun laatu on pystytty varmistamaan. Kun raportteja katsoo, näyttävät ne pääsääntöisesti vihreää väriä. Muutamia keltaisia merkintöjä on ollut, ja punaisia ehkä yksi tai kaksi koko aikana. Tilanteisiin on reagoitu nopeasti, koska jos laatu on kaksi kuukautta peräkkäin keltaisella, me emme maksa palveluista, Tokmannin turvallisuus- ja kiinteistöosaston päällikkö Seppo Tokola kertoo.

Ratkaisuhaluinen ja ratkaisukykyinen kumppani

L&T:llä on panostettu johtamiseen ja luottamuksen syntymiseen, ja yhteyshenkilömme ovatkin olleet suuri rikkaus.

Dialogi L&T:n kanssa on toiminut molempiin suuntiin. Uusien palvelukokonaisuuksien käyttöönotot ovat sujunut hienosti, ja eteen tulleita haasteita on ratkottu hyvällä yhteistyöllä. Joustavuutta on löytynyt molemmin puolin ja kaikilla eri osa-alueilla.

– L&T:llä on panostettu johtamiseen ja luottamuksen syntymiseen, ja yhteyshenkilömme ovatkin olleet suuri rikkaus. Me asiakkaana haluamme, että meitä kuunnellaan, ja että tarpeemme yritetään täyttää. Tämä on ollut erittäin tärkeä osa yhteistyötä, Seppo Tokola toteaa.

– L&T on ollut luotettava, ratkaisuhaluinen ja ratkaisukykyinen kumppani. Meistä on pidetty huolta, ja ongelmamme on pyritty ratkaisemaan. Rahalliset säästöt eivät ole ainoa kriteeri, vaan tärkeää on myös laatu. Joka kerta kun näitä palveluja on kilpailutettu, on L&T ollut edelleen kilpailukykyinen toimija, Sixten Hjort päättää.

Lassila & Tikanoja on palveluyritys, joka on muuttamassa kulutusyhteiskuntaa tehokkaaksi kierrätysyhteiskunnaksi. Yritys haluaa yhdessä asiakkaidensa kanssa pienentää jätemääriä, pidentää kiinteistöjen käyttöikää, ohjata materiaalit hyötykäyttöön sekä vähentää raaka-aineiden ja energian käyttöä.
Katso yrityksen tiedot

Lähetä viesti

    Saitko hyvää palvelua?
    Kerro se meille.

    Ilmianna yritys, josta sinulla on hyviä kokemuksia

    Kiitos viestistasi!
    Palaamme assian mahdollisimman pian.