TÄMÄN ASIAKASKOKEMUKSEN ON TUOTTANUT PUOLUEETTOMASTI KOKEMUKSIA.FI
Lue lisääSmile Henkilöstöpalvelut on valtakunnallisesti ympäri Suomen toimiva henkilöstöpalveluyhtiö, joka tarjoaa työntekijöitä usealle eri toimialalle. Yhtiö haluaa tarjota asiakkailleen, työntekijöilleen sekä yhteistyökumppaneilleen henkilökohtaista palvelua. Sitä ovat osaltaan mahdollistamassa Line Carrierin palvelunumerot, joiden avulla tulleet puhelut on helppo ohjata oikeille henkilöille.
Smile Henkilöstöpalvelut on perustettu vuonna 2002, ja tällä hetkellä yhtiöllä on 13 toimistoa eri puolilla Suomea. Työntekijöitä on kuukausitasolla keskimäärin 8000 ja toimihenkilöitä 88.
– Smile tarjoaa työntekijöitä ravintola-, hotelli- ja cateringalalle, rakentamiseen, teollisuuteen, logistiikkaan sekä ICT- ja toimistoalalle. Lisäksi ovat tietysti myös lääkärit, summaa Smile Henkilöstöpalveluiden markkinointijohtaja Juspe Laakso.
“Aloitusprosessi Line Carrierin kanssa oli todella helppo.”
Line Carrier tuli Smile Henkilöstöpalveluille ensimmäisen kerran tutuksi yhteistyökumppanin suosituksen kautta. Smile Henkilöstöpalvelut halusi ottaa käyttöönsä palvelunumerot, jotta heihin olisi helppo olla yhteydessä ja sisään tulleita soittoja pystyttäisiin jakamaan ongelmitta ympäri Suomen oikeille ihmisille.
– Meillä on monta ihmistä töissä monella eri toimistolla. Haluamme tarjota henkilökohtaista palvelua, mutta se, että meillä oli monta numeroa, joista pitäisi osata valita se oikea, ei vain kaikissa tilanteissa toiminut. Tarvitsimme kokonaisvaltaista ratkaisua, Laakso sanoo.
– Aloitusprosessi Line Carrierin kanssa oli todella helppo. Soittelimme heidän yhteyshenkilönsä kanssa, kävimme läpi meidän tilanteemme ja sen, mitä tarvitsemme. Seuraavalla viikolla meillä oli numero käytössä. Kaikki tarvittavat ohjeistukset esimerkiksi yhdistämiseen ja muuhun tapahtuivat heidän toimestaan.
Yhteistyö Line Carrierin kanssa on sujunut Laakson mukaan saumattomasti. Heidän saamansa asiakaspalvelu on ollut hänen mielestään erinomaista – puhelimeen vastataan ja asiakkaan kysymykset otetaan heti todesta. Palvelu on ollut myös hyvin henkilökohtaista.
“Kertaakaan en ole Line Carrierin edustajia nähnyt, mutta silti tuntuu ihan siltä kuin olisimme samassa pöydässä.”
– Jos soitan Line Carrierille ja sanon, että “Juspe Smileltä moro”, niin saan vastaukseksi saman tien, että “No mitä Juspe, miten menee?”. Se kertoo mielestäni siitä, kuinka henkilökohtaista palvelua heiltä saa. Kertaakaan en ole Line Carrierin edustajia nähnyt, mutta silti tuntuu ihan siltä kuin olisimme samassa pöydässä, Laakso hymyilee.
– Yksi konkreettinen esimerkki siitä, miten Line Carrier toimii ja on antanut meille mahdollisuuksia onnistua, on se, kun meillä huomattiin eräänä perjantai-iltapäivänä ongelma, joka piti saada ratkaistua maanantaiaamuksi kello kuuteen mennessä. Line Carrier hoiti tämän homman jo perjantai-iltana. Asiakkaan tarve huomioidaan siis oikeasti kellonajasta riippumatta.
Laakso kokee, että palvelunumeron ansiosta heidät on nyt helppo tavoittaa. Palvelunumerot ovat tuoneet myös kustannussäästöjä. Tulevaisuudessa yhteistyötä aiotaan kehittää edelleen siten, että tavoitettavuus paranee entisestään. Kun tavoitettavuus paranee, nousevat hyvin todennäköisesti myös Smile Henkilöstöpalveluiden työnhakija- ja työntekijämäärät.
– Arkemme on muuttunut siten, että olemme palvelunumeroiden avulla pystyneet tekemään erilaisia markkinointikampanjoita ja ohjaamaan sisään tulleita soittoja suoraan oikeille ihmisille ilman, että kenenkään tarvitsee tietää kuin yksi numero. Tämä on helpottanut meidän ja varmasti myös asiakkaidemme sekä työntekijöidemme toimintaa hurjan paljon, Laakso toteaa.
– Line Carrier on mielestäni ketterä, positiivinen ja vaihtoehtorikas palvelunumerotarjoaja, hän kiteyttää.