TÄMÄN ASIAKASKOKEMUKSEN ON TUOTTANUT PUOLUEETTOMASTI KOKEMUKSIA.FI
Lue lisääEnergiakonserni Savon Voima otti käyttöönsä Wisemaster-järjestelmän vuonna 2013 kentällä tapahtuvan kunnossapitotyön tueksi. Tärkeintä järjestelmässä oli toimintavarmuus missä ja milloin vain, joten Wisemasterin aidosti mobiili sovellus palveli liikkuvaa huolto- ja kunnossapitotyötä parhaiten.
Savon Voima hyödyntää tällä hetkellä Wisemaster-järjestelmää 20 kaukolämpöverkon sekä niiden tuotantolaitosten ja 11 vesivoimalaitoksen kunnossapidon tukena. Savon Voiman turvallisuus- ja kehityspäällikkö Kari Anttonen vastasi vuonna 2013 Wisemasterin käyttöönotosta ja vastaa tällä hetkellä sen kehittämisestä.
– Wisemaster tuli tutuksi, kun aloimme kartoittaa sopivia kunnossapitojärjestelmiä Savon Voimalle. Tärkeintä järjestelmässä oli toimintavarmuus missä ja milloin vain, joten Wisemasterin aidosti mobiili sovellus palveli liikkuvaa huolto- ja kunnossapitotyötä parhaiten, Anttonen pohjustaa.
Mobiilisovellus ei välttämättä tarvitse internet-yhteyttä, vaan se toimii myös offline-tilassa ja siirtää tiedot, kun yhteys palaa.
– Wisemasterin mobiilisovellus palvelee parhaiten liikkuvaa huolto- ja kunnossapitotyötä kentällä, Anttonen summaa.
Savon Voimalla Wisemasteria hyödynnetään pääkonttorihenkilöstöstä huoltoja tekeviin asentajiin sekä suurimmista voimalaitoksista pienempiin varalämpökeskuksiin. Wisemaster on käytössä kaikilla kentällä työskentelevillä.
– Asentajilla järjestelmän käyttö alkaa töihin kirjautumisella. He käyttävät sitä työmääräinten kuittaamiseen, erilaisten tarkastusten tekemiseen ja päiväkirjamerkintöihin. Käyttö loppuu töistä uloskirjautumiseen, Anttonen selostaa.
Kenttätyöntekijöiden merkinnät näkyvät oitis toimihenkilöille.
– Toimihenkilöt muun muassa katsovat merkinnät, suunnittelevat huollot ja tarkastavat laitosten kirjaamat huomiot. Lisäksi järjestelmän kautta hoidetaan kaukolämpöverkoston kunnossapito ja rakentaminen.
“Olemme aina saaneet apua, kun sitä on tarvittu ja palvelu on ollut hyvää”
Wisemaster-järjestelmän takana on M-Technology-ohjelmistotalo.
– M-Technology on asiakaslähtöinen yritys, eikä mikään kasvoton järjestelmätalo. He kuuntelevat asiakasta ja tämän toiveita mielellään ja kehittävät järjestelmää näiden toiveiden perusteella. Olemme aina saaneet apua, kun sitä on tarvittu ja palvelu on ollut hyvää, Anttonen kiittelee.
Wisemasterista on ollut paljon hyötyä Savon Voimalle kunnossapidon organisoinnin parantumisen myötä. Tekemistä kuitenkin vielä riittää.
– Järjestelmässä on saavutettu tavoiteltuja hyötyjä, mutta sen kehittäminen ja käytön aktivointi ovat jatkuvia prosesseja, Anttonen päättää.