TÄMÄN ASIAKASKOKEMUKSEN ON TUOTTANUT PUOLUEETTOMASTI KOKEMUKSIA.FI
Lue lisääVarimport on pitkän linjan Apple-jälleenmyyjä, jolla on myymälät Helsingissä, Tampereella ja Turussa. Yrityksessä on käytetty Mashin tarjoamaa innovatiivista maksutapaa syksystä 2017 lähtien. Kokemukset ovat olleet kautta linjan positiivisia.
Mashin tärkein ero perinteisiin laskutuspalveluihin verrattuna on sen täydellinen maksuttomuus kauppiaalle. Palvelu toimii siten, että asiakkaan henkilötiedon perusteella katsotaan, kuinka paljon hänelle voidaan myöntää luottoa. Verkkokaupassa enimmäismäärä on 10 000 euroa ja kivijalkamyymälässä 3 000 euroa. Asiakas saa haluamansa tuotteet heti mukaansa ja koroton lasku 14 päivän maksuajalla toimitetaan hänelle myöhemmin. Kauppiaalle Mash tilittää rahat parissa pankkipäivässä.
– Mash on ollut meillä aktiivisessa käytössä myymälässä ja verkkokaupassa. Myyjälle se on tietysti ollut mukava työkalu erityisesti helppouden takia. Asiakkaan ei tarvitse odotella, vaan luottoratkaisu tulee yhtä nopeasti, kuin jos hän maksaisi ostoksensa normaalisti kortilla, Varimportin Tampereen liikkeen myyjä Jani Rajamäki kertoo.
Mashin avulla Varimport on pystynyt tekemään myyntiä, joka olisi saattanut muuten jäädä toteutumatta.
– Esimerkkinä vaikkapa huoltoasiakas, jonka tietokone on mennyt rikki. Sehän pitää saada korjattua nopeasti, mutta tilipäivä saattaa olla tulossa vasta loppuviikosta. Mashin avulla huolto pystytään tekemään ja asiakas saa laskun kotiinsa. Se helpottaa ja antaa joustoa asiakkaille, myös Varimportilla työskentelevä myyjä Teemu Wahlroos toteaa.
– Jos asiakkaalla taas on esimerkiksi sellainen tilanne, että hän tarvitsee sekä iPadin että iPhonen, niin Mashin kanssa on helppo antaa se lisätuki hankinnalle ja saada hänet oikeasti tyytyväiseksi, Wahlroos jatkaa.
“Mashin avulla ei tarvitse tehdä kompromisseja rahan takia ja tyytyä liian kevyeen ratkaisuun. Miellyttävästä ostotapahtumasta jää parempi mieli kaiken kaikkiaan.”
Reilun vuoden käyttökokemusten perusteella Mash on osoittautunut Varimportille oivaksi tavaksi tehdä lisäkauppaa ja ylläpitää asiakastyytyväisyyttä.
– Kaltaistemme erikoistuneiden jälleenmyyjien tehtävänä on tunnistaa asiakkaan tarve ja tarjota siihen oikeat tuotteet. Mashin avulla ei tarvitse tehdä kompromisseja rahan takia ja tyytyä liian kevyeen ratkaisuun. Miellyttävästä ostotapahtumasta jää parempi mieli kaiken kaikkiaan, Rajamäki sanoo lopuksi.