TÄMÄN ASIAKASKOKEMUKSEN ON TUOTTANUT PUOLUEETTOMASTI KOKEMUKSIA.FI
Lue lisääSaintex on yli 70 vuotta vanha perinteikäs perheyritys, joka valmistaa tilauksesta heijastimia ja muita brändituotteita asiakasyritystensä tarpeisiin. Meklaritalo vastaa kaikista Saintexin vakuutusasioista. Yhteistyö on luottamuksellista, rehellistä ja avointa.
Saintexin tehdas sijaitsee Helsingin Kurkimäessä. Toimitusjohtaja Susanna Blomqvist on yrittäjä perheen toisessa polvessa.
– Isäni on tehnyt täällä elämäntyönsä. Itse olen tullut muovialalle niin sanotusti hieman sattumalta, Blomqvist kertoo.
Käytännössä Blomqvist ei hoida vakuutusasioita itse ollenkaan.
– Huomasin, että minulla paloi niiden hoitamiseen todella paljon aikaa silloin, kun aloitin täällä yrittäjänä, Blomqvist muistelee.
– Tuntui, etteivät ne asiat ole omaa ammattitaitoani ja että minun aikani pitäisi käyttää tehokkaammin siihen, mitä oikeasti osaan – eli tämän tehtaan tuotteiden myymiseen, valmistuksen suunnitteluun ja asiakkaiden haltuunottoon, hän jatkaa.
Yhteistyö Saintexin ja Meklaritalon yhteyshenkilön välillä on jatkunut jo useiden vuosikymmenien ajan. Blomqvist kuvailee Meklaritaloa luotettavaksi kotimaiseksi yritykseksi, joka toimii lähellä ja on helposti saavutettavissa.
– Yhteistyö Meklaritalon kanssa on alkanut reilu vuosi sitten. Meillä on kuitenkin saman yhteyshenkilön kanssa monen kymmenen vuoden pituinen työsuhde ja nykyään jo ystävyyssuhde. Kivat tyypit ostavat kivoilta tyypeiltä. Yhteistyön tulee olla luottamuksellista, avointa ja rehellistä, Blomqvist painottaa.
– Vähintään kerran vuodessa yhteyshenkilömme käy tervehtimässä meitä täällä paikan päällä. Lisäksi hän tietysti soittelee usein ja kyselee, miten meillä menee, Blomqvist kertoo.
– Yhteistyössämme parasta on se, että vakuutustädiltä tulee aina talveksi uudet villasukat, Blomqvist naurahtaa.
Meklaritalon yhteyshenkilö pitää vakuutusasioista hyvin kokonaisvaltaisesti huolta. Hän auttaa myös ennakoimaan tulevaa ja varautumaan siihen vakuutusten osalta tarvittavin tavoin.
– Meillä oli vuosia sitten vesivahinko, jossa ensin saamamme korvauspäätös oli virheellinen. Hän huomasi sen heti ja hoiti asian asiakkaan puolesta kuntoon, Blomqvist kiittelee.
– Hän pitää yllä tiettyä rytmiä siitä, milloin vakuutukset pitää tarkistaa, milloin pitää ottaa huomioon mitäkin ja niin edelleen. Täytyy muistaa se, että yrittäjän muistilistalla on paljon asioita – TyELit, YELit ja kaiken maailman muutkin asiat. Kyllä tässä saa yrittäjä nukkua yönsä rauhassa, Blomqvist hymyilee.