TÄMÄN ASIAKASKOKEMUKSEN ON TUOTTANUT PUOLUEETTOMASTI KOKEMUKSIA.FI
Lue lisääTeemu Nieminen huollattaa sekä oman autonsa että yrityksensä auton Mosan Autohuollossa. Aiemmin merkkihuoltoja käyttänyt Nieminen päätti vaihtaa Mosan Autohuollon asiakkaaksi todettuaan, että saman palvelun saisi Mosan Autohuollosta noin puolet merkkihuoltoa edullisemmin.
Teemu Nieminen toimii yksityisyrittäjänä. Hänen yrityksensä FQ21 järjestää erilaisia turvallisuusalan koulutuksia. Yrityksellä on käytössään Mercedes-Benzin pakettiauto, jolla kuljetetaan koulutuksien yhteydessä esimerkiksi alkusammutuskalustoa. Niemisen oma auto on BMW.
– Kuulin Mosan Autohuollosta ensin tuttavaltani. Sitten katsoin internetin kautta ja siellä oli niin paljon positiivisia kokemuksia muillakin ihmisillä, että valitsin tämän paikan, Nieminen muistelee.
– Kerran aikaisemmin käytin saman yrityksen Herttoniemessä sijaitsevaa toimipistettä. Kaikki toimi hyvin, Nieminen kertoo.
“Mosan Autohuollosta informoidaan ja kerrotaan, että koska saat auton. Autoa ei ole koskaan tarvinnut viedä huoltoon saman vian takia enää toista kertaa.”
Ennen Mosan Autohuollon asiakkaaksi siirtymistä käytti Nieminen Mercedes-Benzin sekä BMW:n merkkihuoltoja. Yksi merkittävä tekijä Mosan Autohuollon valinnassa oli hinnoittelu, joka Niemisen mukaan eroaa merkkihuollon hinnoittelusta merkittävästi.
– Merkkihuolloissa ja Mosan Autohuollossa on aika huikea hintaero. Kun sama palvelu saadaan puolet halvemmalla, niin onhan se järkevää. Työn laadussa ei ole eroa, vaan se on ihan samaa tasoa kuin merkkihuolloissakin, Nieminen kertoo.
– Yksi merkittävä asia oli myös se, että sain Mosan Autohuollolta saman tien vara-auton huollon ajaksi. Sain jopa vielä pakettiauton sammuttimien kuljetusta varten. Kaikki on toiminut todella hyvin, Nieminen sanoo.
Nieminen on ollut Mosan Autohuollon asiakas nyt vajaan kahden vuoden ajan. Vuosien aikana on autoihin tehty tavallisten vuosihuoltojen lisäksi myös muita korjaustöitä aina jarruremontista moottorin katalysaattorin ohjausyksikön vaihtoon. Varaukset Nieminen on hoitanut yleensä verkossa.
– Ajanvaraukset ovat toimineet hyvin verkon kautta, sieltä on aina nähnyt, että milloin on vapaata ja milloin kannattaa viedä. Merkkihuoltoliikkeissä autot vietiin aina aamulla seitsemältä ja seisotettiin aina klo 16 asti. Tätä ei ole ollut Mosan Autohuollossa, vaan kun auto on valmis, niin siitä ilmoitetaan heti, Nieminen kiteyttää.
– Ajan on saanut samalle viikolle tai jopa seuraavalle päivälle, kun taas merkkihuoltoliikkeessä seuraava aika on voinut mennä seuraavalle kuukaudellekin, hän lisää.
Mosan Autohuollon asiakaspalvelua Nieminen kuvailee hyväksi. Sovituissa hinnoissa ja aikatauluissa on hänen mukaansa pysytty hyvin. Toiminta on ollut nopeaa ja tavoitettavuus hyvä.
– Kun hinta kerrotaan, niin se myös pitää paikkansa. Tai ei ainakaan heitä sadoilla euroilla, vaikka automerkit ovatkin Mercedes-Benz sekä BMW. Merkkihuolloissa ei aina viitsitty ilmoittaa, jos arvioitu hinta nousi esimerkiksi 500 eurolla, Nieminen kertoo.
– Mosan Autohuollosta informoidaan ja kerrotaan, että koska saat auton. Autoa ei ole koskaan tarvinnut viedä huoltoon saman vian takia enää toista kertaa. Tavoitettavuus, aikataulun pitäminen ja vara-auto ovat olleet itselleni ne tärkeimmät asiat, Nieminen päättää.