Kokemuksia.fi kertoo puolueettomasti yritysten asiakkaiden palvelukokemukset. Lue lisää.

Kalenterit täyttyvät tapaamisista nopeasti

kokemuksia.fi

TÄMÄN ASIAKASKOKEMUKSEN ON TUOTTANUT PUOLUEETTOMASTI KOKEMUKSIA.FI

Lue lisää

Messumyynnin ja -näkyvyyden toteuttaminen on pitkäjänteistä työtä, jossa suunnittelu kannattaa aloittaa useampia kuukausia ennen messuajankohtaa. Kun Mainos Oiliolla tahdottiin päästä uusasiakashankinnassa messumyynnin osalta nopeampaan sykliin, päätettiin kokeilla sovittujen asiakastapaamisten hankkimista Myyntivauhdittajilta.

Mainos Oilio Oy on Helsingissä toimiva, tulostuspalveluja ja markkinointiviestinnän ratkaisuja tuottava yritys, joka kuuluu Tarraserif-ryhmään. Noin puolet Mainos Oilion liikevaihdosta tulee messutuotannosta. Yritys suunnittelee, rakentaa, pystyttää ja purkaa messuosastoja.

– Jos asiakas tahtoo messuille, ensin käydään neuvottelu siitä, millaista rakennetta ja näkyvyyttä tarkemmin toivotaan. Seuraavaksi suunnitellaan messuosaston visuaalista ilmettä, ja kun yksimielisyyteen on päästy, alkaa tuotantovaihe, kertoo Mainos Oilion yksikönpäällikkö Raimo Tirkkonen.

Tukea uusasiakashankintaan

– Myyntivauhdittajien palvelun otimme käyttöön keväällä 2018. Hankimme asiakastapaamisten buukkauspalvelun nimenomaan messumyynnin tueksi, Tirkkonen mainitsee.

Myyntivauhdittajat Oy:n palvelulla tahdottiin saada myyntiin lisätukea, jonka avulla uusasiakashankinnassa saataisiin tapahtumia aikaiseksi nopeammin. Messunäkyvyyden suunnittelu ja toteutus saattaa viedä useamman kuukauden, joten asiakashankinnassa on tärkeää olla ajoissa liikkeellä.

Myyntivauhdittajille maksetaan tietty summa jokaisesta toteutuneesta tapaamisesta. Tirkkosen mukaan yhteistyö on toiminut hyvin, vaikka alussa mietityttikin, kuinka yrityksen ulkopuolinen taho onnistuisi buukkauksessa.

– Buukkauspalveluiden käyttö on tänä päivänä niin yleistä, että tuskin se kovin monille asiakkaiden edustajille tulee yllätyksenä tai on millään tavalla negatiivinen asia, Tirkkonen pohtii.

Tapaamisten pohjalta on syntynyt kauppaa

“Palveluun täytyy kyllä olla tyytyväinen. Tapaamisten pohjalta on saatu kauppaa aikaiseksi, ja on tärkeää myös päästä kertomaan potentiaalisille asiakkaille toiminnastamme, vaikkei kauppaa heti tulisikaan.”

Tirkkonen kertoo olevansa erityisen tyytyväinen siihen, että Myyntivauhdittajat on saanut sovittua tapaamisia nopeasti. Jos toimeksianto on annettu esimerkiksi maanantaina, on jo seuraavan viikon kalenteri alkanut täyttyä tapaamisista. Tapaamisten laatu on myös vastannut odotuksia.

– Palveluun täytyy kyllä olla tyytyväinen. Tapaamisten pohjalta on saatu kauppaa aikaiseksi, ja on tärkeää myös päästä kertomaan potentiaalisille asiakkaille toiminnastamme, vaikkei kauppaa heti tulisikaan, Tirkkonen toteaa.

Myyntivauhdittajat Oy tarjoaa tasokkaita B2B-buukkauspalveluita.
Katso yrityksen tiedot

Lähetä viesti

    Saitko hyvää palvelua?
    Kerro se meille.

    Ilmianna yritys, josta sinulla on hyviä kokemuksia

    Kiitos viestistasi!
    Palaamme assian mahdollisimman pian.