TÄMÄN ASIAKASKOKEMUKSEN ON TUOTTANUT PUOLUEETTOMASTI KOKEMUKSIA.FI
Lue lisääKotipizza on Pohjoismaiden suurin pizzaketju. Vastuullisuus on toiminnassa merkittävässä roolissa ja esimerkiksi kaikki pizzoissa käytettävät raaka-aineet ovat tarkoin valittuja. Kotipizza ja Nets ovat tehneet yhteistyötä jo useamman vuoden ajan maksupäätteiden osalta. Vuonna 2017 Kotipizza otti käyttöön myös Netsin lahjakorttipalvelun.
Kotipizza on perustettu vuonna 1987. Ketjuun kuuluu tällä hetkellä yhteensä 281 eri puolilla Suomea toimivaa ravintolaa, joista lähes kaikki ovat yrittäjävetoisia. Ketju on kasvanut voimakkaasti viimeisten neljän vuoden ajan, eikä vauhti näytä hyytyvän. Pizzat valmistetaan ravintolassa käsityönä suoraan tilausten perusteella.
– Kaikista pizzoissamme käytetyistä raaka-aineista yli 60 % on kotimaisia. Kaikki ovat laadukkaita ja vastuullisesti tuotettuja, kertoo Kotipizzan operatiivinen johtaja Heidi Stirkkinen.
Vuonna 2017 Kotipizzalle myönnettiin MSC-ympäristömerkki, joka kertoo siitä, että kaikki ketjun kala- ja äyriäistuotteet ovat peräisin kestävistä kalakannoista ja vastuullisilta kalastajilta.
– Olemme ensimmäinen pizzaketju koko maailmassa, jolle MSC-ympäristömerkki on myönnetty. Olemme siitä erityisen ylpeitä, Stirkkinen iloitsee.
“Lahjakorttiprojektin aikana projektin johto oli Netsin puolelta erinomaisen hyvää.”
Kotipizza ja Nets ovat tehneet yhteistyötä jo useamman vuoden ajan maksupäätteiden osalta. Syksyllä 2017 Kotipizza otti ensimmäisenä Suomessa käyttöön myös Netsin lahjakorttipalvelun. Lahjakortin digitalisointi perustui suoraan strategiaan, jossa on määritelty, että ketju haluaa olla alansa edelläkävijä digitaalisten palveluiden suhteen. Aiempi paperinen ja kiinteisiin summiin sidottu lahjakortti sai väistyä sähköisen tieltä.
– Lahjakorttimme on valmistettu puumateriaalista. Se on biohajoava ja sitä myöten ympäristöystävällinen. Kortti on kertakäyttöinen, mutta ominaisuuksiensa ansiosta se sopii kaltaisellemme vastuulliselle toimijalle, Stirkkinen perustelee.
– Lahjakorttiprojektin aikana projektin johto oli Netsin puolelta erinomaisen hyvää. Mukana oli myös meidän kassatoimittajamme ja Netsin oli pidettävä monta lankaa käsissään. Olimme projektin johtamiseen kovin tyytyväisiä, Stirkkinen kiittelee.
Kotipizzan asiakkaat ovat ottaneet sähköisen lahjakortin hyvin vastaan. Se on löydetty nopeasti ja lahjakorttien myynti on kasvanut selvästi. Esimerkiksi joulun 2017 lahjakorttimyynti oli merkittävästi suurempi kuin edellisenä vuonna.
Asiakaskokemus on ollut hyvä. Nets saa Stirkkiseltä kiitosta erityisesti ammattitaidostaan ja siitä, kuinka heidän tarjoamansa ratkaisut ovat ajassa kiinni.
– Yhteydenpito toimii ja apua löytyy pikaisestikin. Tämä hanke osoitti sen, että heistä on paljon muuhunkin kuin maksupäätetoimintaan. Yhteistyö on hyvää ja toimimme heidän kanssaan varmasti pitkällä jänteellä.
– Netsin kanssa on hyvin helppo ja mukava työskennellä, Stirkkinen kiteyttää.