TÄMÄN ASIAKASKOKEMUKSEN ON TUOTTANUT PUOLUEETTOMASTI KOKEMUKSIA.FI
Lue lisääOma Säästöpankin toiminta kasvaa vauhdilla. Pääkonttorilla Lappeenrannassa työskentelevät Sarianna Liiri ja Mari Moisio valaisevat miten kasvu näkyy työntekijöille.
Onnistuneet investoinnit muun muassa digipalveluihin ja asiakaskokemukseen ovat kasvattaneet Oma Säästöpankin asiakasmäärää vauhdikkaasti. Konttoreita on 32 ja työntekijöitä noin 300.
– Vauhti on kova ja mennään täyttä höyryä eteenpäin. Tehtävät ovat haastavia ja vastuullisia, kertoo Moisio, joka toimi korttien vastaavana tuotepäällikkönä vielä haastatteluhetkellä.
– Meillä on voimakas kasvutarina ja sen myötä monia mielenkiintoisia hankkeita. Minua motivoi erityisesti se, että pääsen mukaan kehittämiseen ja näen omin silmin muutokset toimintaympäristössä, talous- ja hallintojohtajana työskentelevä Liiri sanoo.
Kasvu mahdollistaa työntekijöille uramahdollisuuksia. Moisio on tässä hyvä esimerkki. Hän on ollut talossa neljä vuotta ja on ehtinyt työskennellä asiantuntijana, tuotepäällikön tehtävissä ja aloittaa nyt digitaalisten palveluiden koordinoijana.
Mahdollisuuksien tarjoaminen on vahva osa Oma Säästöpankin yrityskulttuuria. Työntekijöiden asiantuntijuutta kehitetään ja ylläpidetään uramahdollisuuksien lisäksi monilla koulutuksilla. Moisio opiskelee parhaillaan OmaSp Master -ohjelmassa, joka toteutetaan yhteistyössä Tampereen yliopiston kanssa.
– Kehitysmahdollisuudet ovat olleet todella hyvät myös omalla kohdallani. Meillä voi edetä ja kehittyä, jos vain itse haluaa, Moisio sanoo.
Työtä kasvun eteen tehdään intensiivisesti ja kannustava yrityskulttuuri luo kasvulle edellytykset. Oma Säästöpankissa työntekijät haluavat olla osa pankin tulevaisuutta. Siitä kertoo esimerkiksi se, että yli puolet työntekijöitä omistaa pankin omia osakkeita.
– Minusta tämä tuo konkreettisella tavalla esiin meidän kulttuurin, sen että tämä on meidän oma pankki. Meillä kaikilla on tekemisen fiilis, paljon tapahtuu ja halutaan että tapahtuu, Liiri summaa.