TÄMÄN ASIAKASKOKEMUKSEN ON TUOTTANUT PUOLUEETTOMASTI KOKEMUKSIA.FI
Lue lisääPowen tarjosi HK Instrumentsille toimivan ja kustannustehokkaan ratkaisun datan analysoinnin automatisointiin. Microsoft Power BI -ohjelman avulla on niin myynti, johtaminen kuin varaston hallinta nyt aiempaa helpompaa.
HK Instruments valmistaa käyttäjäystävällisiä mittalaitteita, jotka parantavat kiinteistön toimivuutta auttaen tuottamaan laadukasta sisäilmaa sekä energiasäästöjä. Suurin osa myynnistä, tällä hetkellä noin 85%, keskittyy vientiin.
– Meillä on yhteensä 40 työntekijää ja liikevaihtomme on noin 6,5 miljoonaa euroa, summaa HK Instrumentsin myynti- ja markkinointijohtaja Jukka Kalliomäki.
HK Instrumentsin ja Powenin yhteistyö alkoi, kun HK Instruments kaipasi työkalua myyntitilastojen ja yleisesti myynnin analysointiin sekä hallintaan. Päivittäinen datan analysointi vei aika paljon työaikaa. Powen ehdotti tilanteen ratkaisuksi Microsoftin Power BI -ohjelmaa, jonka avulla kaikki datan analysointi tapahtuisi automaattisesti.
“Voisin antaa täydet pisteet kaikesta – teknisestä puolesta, asiakaspalvelusta sekä meidän liiketoimintamallimme ymmärtämisestä.”
– Meidän ydinongelmamme oli se, että datan analysointi myynnissä oli hidasta. Jokaisella myyjällä oli iso työ ensin ottaa data järjestelmästä ulos ja alkaa sitten analysoimaan sitä erinäköisillä laskukaavoilla, Kalliomäki sanoo.
– Toinen ongelma oli varaston hallinnassa. Emme saaneet mitään hälytysrajoja, joista tietäisimme, milloin meidän pitää tilata lisää osia, hän jatkaa.
Tällä hetkellä Power BI -ohjelma on merkittävä osa HK Instrumentsin arkea. Se on päivittäisessä käytössä jokaisella myyjällä sekä esimerkiksi toimitusjohtajalla ja tietyillä hallituksen jäsenillä. Uuden ohjelman käyttöönotto oli helppoa.
– Käytettävyys on loistava. Minulla ohjelma on koko ajan auki. Siihen tulevat ne näytöt, mitkä minä valitsen ja haluan. Data on aina päivitettyä, Kalliomäki avaa.
– Kun pidin itse myyntitiimillemme koulutuksen, niin koulutus saattoi kestää noin viisi minuuttia. Sen jälkeen jokainen osasi käyttää sitä.
Myyntitilastojen ja yleisen myynnin seurannan lisäksi myös johtamistyö on helpottunut huomattavasti. Erilaisten kokonaisuuksien hahmottaminen on nyt aiempaa helpompaa. Aiemmin analysointiin kulunut aika vapautuu muuhun työhön. Erityisen tyytyväisiä HK Instruments ja Kalliomäki ovat Powenin asiakaspalveluun.
– Olemme hyvin tyytyväisiä siihen Powenin tietotaitoon ja ammattimaisuuteen siinä, miten he kartoittivat tarpeemme ja osasivat tarjota siihen juuri oikeaa työkalua.
– Voisin antaa täydet pisteet kaikesta – teknisestä puolesta, asiakaspalvelusta sekä meidän liiketoimintamallimme ymmärtämisestä. Meidän kokemuksemme Powenista on erittäin hyvä ja suosittelisin heitä ehdottomasti myös muille yrityksille, Kalliomäki toteaa.