TÄMÄN ASIAKASKOKEMUKSEN ON TUOTTANUT PUOLUEETTOMASTI KOKEMUKSIA.FI
Lue lisääPrintcom toteutti MHY Etelä-Karjalalle Atlas™ IT-kartoituksen, jonka yhteydessä käytiin läpi koko IT-ympäristö. Kartoituksen avulla löydettiin tiettyjä parannuskohteita, joihin puuttumalla ollaan saatu aikaan niin ajallisia kuin rahallisia säästöjä.
– Metsänhoitoyhdistyksessä tietokoneet ovat työvälineitä – vähän niin kuin entisaikaan kirves oli. Sieltä haetaan metsänomistajan yhteystiedot, hänen metsävaratietonsa, ilmakuvat ja kartat, kertoo MHY Etelä-Karjalan johtaja Markku Vaario.
– Kaikki on sähköisessä muodossa ja tieto kirjataan tietojärjestelmiin palvelimeen, jossa tiedot säilyvät ja ovat jokaisen toimihenkilön tarkasteltavissa, Vaario summaa.
MHY Etelä-Karjala päätyi hankkimaan Atlas-kartoituksen sen vuoksi, ettei yhdistyksellä ollut täyttä kuvaa sen ICT-ratkaisuista ja niiden sisällöstä, kuten laitekannasta, verkoista ja palvelimista. Kartoituksessa selvisi useampia tärkeitä parannuskohteita.
– Kartoituksessa selvisi esimerkiksi se, että meillä oli erittäin monta tietokonetta, joita ei oltu moneen vuoteen edes päivitetty tai koneen sisällä olevia päivityksiä asennettu, Vaario muistelee.
– Selvisi myös, että meillä on pari kolme ylimääräistä palvelinta, joille ei ollut mitään käyttöä, hän jatkaa.
“Atlas-kartoitus kannattaa kyllä tehdä. Luulin itsekin tietäväni, mitä nämä koneet ovat syöneet. Yllättävästi sieltä saattaa löytyä myös säästökohteita, kun kaikki asiat kartoitetaan perusteellisesti.”
Kartoitus toi merkittäviä rahallisia hyötyjä, kun ylimääräisten palvelimien maksaminen loppui. Koneiden päivitys toi puolestaan lisää nopeutta ja paransi koneiden käyntiä. Virustorjunnat ovat ajan tasalla.
– Lisäksi saimme nostettua linjanopeuksia ja niiden kustannukset pienenivät myös, Vaario sanoo.
– Atlas-kartoitus kannattaa kyllä tehdä. Luulin itsekin tietäväni, mitä nämä koneet ovat syöneet. Yllättävästi sieltä saattaa löytyä myös säästökohteita, kun kaikki asiat kartoitetaan perusteellisesti, Vaario painottaa.