TÄMÄN ASIAKASKOKEMUKSEN ON TUOTTANUT PUOLUEETTOMASTI KOKEMUKSIA.FI
Lue lisääDet svenska företaget K2C som jobbar med Contact Centers har valt att köpa Intelligent Contact Center (ICC) från finska Provad.
K2C driver tre kontor, två i Helsingborg och ett i Göteborg. Anledningen till att företaget har valt att ha de här placeringarna, är dels på grund av rekryteringsskäl men också av säkerhesskäl. Om det ena kontoret går ner så tar det andra över.
Vår kundtjänst består av två delar. Den ena delen är tekniken som måste fungera, den andra delen är den mänskliga kontakten, där effektivitet och kvalitet möts. Vår service är tudelad: tekniken och människan kombinerad ger en bra kundupplevelse, berättar ägaren Anette Lahti.
” Provad har levererat det vi förväntar oss av dem.”
Företagets största kunder finns inom webhandeln, den finansiella branschen och resebranschen. Företaget befinner sig i ett expansivt skede, det har fått många nya kunder och ett stort antal nya medarbetare har rekryterats.
Ägaren Anette Lahti fick höra om ICC från Avayas Sverigechef och åkte till Finland för att titta på systemet.
– Vi åkte över till Finland och insåg att vi har mycket gemensamt med Provad och att vi har samma tänk kring tekniken och hur man ska jobba. Sedan dess har vi jobbat tillsammans, säger Lahti.
Provads tjänster hjälper företagen att bli mer effektiva och hjälper dem även med att erbjuda kunderna en helhetslösning. ICC hjälper till med att ena alla samlade krafter till att ge kunden bästa möjliga service. All information, alla fakta om kunden hamnar i ICC:s paraplysystem.
– Provad har levererat det vi förväntar oss av dem. Dessutom har de en hög tillgänglighet och framför allt är de lösningsfokuserade, konstaterar Lahti.