TÄMÄN ASIAKASKOKEMUKSEN ON TUOTTANUT PUOLUEETTOMASTI KOKEMUKSIA.FI
Lue lisääKotipizza Group on suomalainen ruoka- ja ravintolaliiketoimintaan keskittynyt konserni. Se listautui pörssiin vuonna 2015, ja samaan aikaan yhtiön omistusautokäytänne päätettiin muuttaa leasing-pohjaiseksi hyvin tuloksin. Yhteistyökumppaniksi prosessiin valittiin Secto Automotive.
Muutosta tehdessä konsernin kaikki autot myytiin. Autoja oli taseessa noin puolen miljoonan euron edestä, ja varat pystyttiin investoimaan omaan liiketoimintaan.
– Kun tulin talousjohtajaksi vuonna 2015, totesin, että ruokaliiketoiminnan parissa toimivan yhtiön ei kuulu omistaa autoja. Talouden kannalta rahoja on turhaa makuuttaa kalustossa. Aloimme etsiä sopivaa yhteistyökumppania, jolle voisimme ulkoistaa kaikki autoihin liittyvät asiat, Kotipizza Groupin talousjohtaja Timo Pirskanen kertoo.
– Yhteistyö on sujunut alusta alkaen hienosti. Secto Automotiven työntekijät kävivät automme läpi, minkä jälkeen saimme useasta paikasta ostotarjoukset. Leasing-autot oli tilattu etukäteen, ja ne vaihdettiin ikään kuin päikseen käytännössä samana päivänä, kun omistusautot myytiin. Näin prosessi oli meille mahdollisimman kivuton, hän jatkaa.
“Enää ei tarvitse esimerkiksi soitella vakuutusyhtiöihin, sopia huoltoja tai etsiä rengassäilytyksiä talveksi”
Secto Automotiven palvelukokonaisuus on ollut Kotipizza Groupille erittäin toimiva, ja asiat ovat sujuneet aina sovitussa aikataulussa. Liisatut autot ovat tulleet itse omistettuja edullisemmaksi, ja autojen kulut ovat nyt huomattavasti ennustettavampia.
– Perinteiseen autokauppaan verrattuna tämä on myös helpompaa. Enää ei tarvitse esimerkiksi soitella vakuutusyhtiöihin, sopia huoltoja tai etsiä rengassäilytyksiä talveksi, Pirskanen paljastaa.
– Lisäksi on hienoa, että jos autoa ei jostain syystä tarvitakaan tyypillistä kolmen vuoden leasing-aikaa, olemme pystyneet palauttamaan sen. On huomattavasti helpompaa ja kustannustehokkaampaa voida toimia näin, kuin jättää auto seisomaan sopimuskauden loppuun, hän jatkaa.
“Joka kerta kun olen yhteydessä asiakaspalveluun, jää tunne, että olemme heille tärkeä asiakas, ja että meistä välitetään.”
Secto Automotive on vakuuttanut henkilökohtaisella palvelullaan. Asiat on mietitty loppuun asti, ja kokonaispaketti on asiakkaalle mahdollisimman helppo.
– Minusta tuntuu, että Secto Automotive on meille sopiva kumppani. Asiakaspalvelu tai välittämisen määrä ei varmasti olisi sama, jos olisimme jonkin ison ja kasvottoman leasing-yhtiön asiakkaita. Myös suomalaisuudella on tietysti merkitystä – kotimaisuus on konsernillemme tärkeä asia, Pirskanen toteaa.
– Erityisen tyytyväinen olen ollut siihen tunteeseen, että palvelu on juuri meille räätälöityä. Joka kerta kun olen yhteydessä asiakaspalveluun, jää tunne, että olemme heille tärkeä asiakas, ja että meistä välitetään. Tämän perusteella suosittelisin ilman muuta Secto Automotivea myös muille yrityksille. Palvelu on sillä tasolla, että tunnemme olevamme kumppaneita, emme asiakkaita, hän sanoo lopuksi.