TÄMÄN ASIAKASKOKEMUKSEN ON TUOTTANUT PUOLUEETTOMASTI KOKEMUKSIA.FI
Lue lisääKuopion kaupungin intranettiä käyttää yhteensä melkein 7 000 henkilöä. Sinisen Meteoriitin Valo-ratkaisu tarjoaa tiimityöskentelyä helpottavan alustan Microsoftin palveluiden ympärille rakennettuna. Valmiiksi tuotteistetun kokonaisuuden käyttöönotto sujui jopa paremmin kuin aluksi oltiin osattu odottaa.
Tarve uuden intranetin käyttöönotolle syntyi, kun aiempi järjestelmä oli teknisesti vanhentumassa. Yksi tärkeä valintaan vaikuttanut tekijä oli Valo Teamwork -ratkaisuun sisältyvä käyttöliittymä kaupungin käyttämälle tiimityöskentelyn ohjelmistolle Teamsille.
– Tämän on tarkoitus helpottaa tiimityöskentelyä, joka on meillä rakennettu Microsoftin palveluiden käyttöönoton myötä hyvin voimakkaasti Teamsin päälle, kertoo kaupungin projektipäällikkö Ville Titoff.
“Sinisen Meteoriitin toiminnasta jäi erittäin positiivinen kuva.”
Sopivaa toimittajaa valitessa oli tärkeää myös intranetin tietynlainen tuotemaisuus, sillä kaikkea ei haluttu lähteä rakentamaan nollasta. Sinisen Meteoriitin Valo oli hyvä valinta tätä silmällä pitäen, sillä intranet oli käytännössä jo valmis tuote. Projektin varsinaisena tilaajana toimi kaupungin IT:stä vastaava Istekki.
– Sinisen Meteoriitin toiminnasta jäi erittäin positiivinen kuva. Yhteyshenkilöt olivat hyvin ottautuvia. Kun kysyimme asioita, niin vastauksia tuli selkeästi. He ottivat kokonaisvastuun esimerkiksi Azure-palvelusta nikottelematta. Tämä on juuri sitä, mistä minä pidän – eli tehdään lite bättre, kiittelee Istekin osalta projektipäällikkönä toiminut Jari Ojala.
– Projekti saatiin kunnialla maaliin. Budjetti alitettiin ja kaikki saatiin valmiiksi sovitussa aikataulussa. Myös asiakas oli tyytyväinen lopputulokseen, Ojala kertoo.
Hyvän tuotteen lisäksi Titoff haluaa nostaa esille sen, miten hyvin Sininen Meteoriitti oli vaiheistanut projektin ja intranetin käyttöönoton ajoittaisesta kiireestä huolimatta.
– Kun konsepti oli selkeä ja tiesimme, mitä missäkin vaiheessa tehdään, helpotti se uuden intran käyttöönottoa hyvin paljon. Tekeminen helpottui selkeästi, kun koko palvelu oli tuotteistettu, eikä pelkästään se lopullinen intratuote, Titoff painottaa.