TÄMÄN ASIAKASKOKEMUKSEN ON TUOTTANUT PUOLUEETTOMASTI KOKEMUKSIA.FI
Lue lisääSuomen suurin Volvon jälleenmyyjä Bilia toimii pääkaupunkiseudulla yhteensä kolmessa eri toimipisteessä. Bilia halusi uudistaa online-asiakaspalvelunsa niin myynnin kuin huollon osalta. Kumppaniksi valikoitui lopulta Smilee.
Bilia valitsi Smileen, koska heillä oli olemassa resurssit niin automyynnin kuin
-huollonkin tarpeisiin.
– Meillä on kolme autoliikettä, mutta pidämme neljäntenä liikkeenä verkkosivustojamme. Myymme sitä kautta erityisesti vaihtoautoja, Bilian myyntijohtaja Mika Vainio kertoo.
– Kun alussa valitsimme palveluntuottajaa, Smileessä vakuutti heidän referenssinsä. Heillä taisi olla silloin asiakkaana kaksi muutakin automyyntiyritystä. Se antoi meille tietysti sen luottamuksen, että uskallamme heitä käyttää, hän jatkaa.
“Haemme asiakaspalvelulla totta kai nopeuden lisäksi henkilökohtaisuutta. Siellä taustalla ei ole robotti, vaan ihminen, joka tuntee meidät ja toimintamme.”
Asiakaspalvelun ulkoistamisessa on aina omat riskinsä, ja ne tiedostettiin myös Bilialla. Huolet olivat lopulta turhia.
– Mietimme kokevatko asiakkaamme, että heidän kysymyksiinsä on vastaamassa riittävän osaavat henkilöt. Smilee kuitenkin vakuutti meidät, sillä he olivat perehtyneet asioihin niin hyvin, kertoo Minna Hjelm, Bilian markkinointipäällikkö.
– Haemme asiakaspalvelulla totta kai nopeuden lisäksi henkilökohtaisuutta. Siellä taustalla ei ole robotti, vaan ihminen, joka tuntee meidät ja toimintamme, Vainio jatkaa.
Yhteistyön myötä Bilialla on huomattu, että Smileen palvelu on varmistanut yrityksen verkkosivujen palvelukykyä niin aukioloaikojen puitteissa kuin niiden ulkopuolellakin. Myös yritysten välinen kommunikointi saa kehuja.
– Toimiminen heidän kanssaan on vaivatonta ja helppoa. Voimme luottaa siihen, että palvelu toimii, Hjelm päättää.