TÄMÄN ASIAKASKOKEMUKSEN ON TUOTTANUT PUOLUEETTOMASTI KOKEMUKSIA.FI
Lue lisääKun siivous- ja kiinteistöhuoltoihin pääasiassa keskittyneen Laatutakuu-ketjun oli aika vaihtaa taloushallintokumppania, valikoitui Staria joukosta henkilökohtaisemman ja Laatutakuun yrittäjien liiketoimintaa tukevan toimintamallinsa ansiosta. Sekä yrittäjät että Laatutakuun johto ovat olleet Stariaan erittäin tyytyväisiä.
Laatutakuu Oy on noin 130 itsenäisen yrittäjän muodostama siivous- ja kiinteistöhuoltoalan ketju. B2B-puolelle keskittynyt ketju tarjoaa yrittäjilleen kattavia tukipalveluja, joista Staria on hoitanut taloushallintopuolen jo vuodesta 2014.
– Haimme entistä henkilökohtaisempaa, ohjaavampaa ja yrittäjien liiketoimintaa tukevampaa palvelua. Mutta ennen kaikkea Starian palveluasenne ja halu kehittää ja kehittyä vakuutti meidät, kertoo Latuutakuu Oy:n toimitusjohtaja Henri Häyrinen.
Laatutakuun yrittäjilleen tarjoamaan peruspakettiin kuuluvien taloushallintopalveluiden ja kirjanpitopalveluiden lisäksi yrittäjät voivat ostaa lisäpalveluja, kuten veroilmoitusten laadintaa ja palkanhallintaa.
Tmi Jouni Tikkanen Siivouspalvelua keski-Uudellamaalla pyörittävä Jouni Tikkanen aloitti Laatutakuu-yrittäjänä vuonna 2014. Tikkanen on tykästynyt Starian tarjoamaan Visman Netvisor-ohjelmaan.
– Netvisor toimii myös tabletilla on todella simppeli ja hyvä. Se on tätä päivää ja on helpottanut omaa elämistä ja olemista, kun pääsen kirjanpitoon käsiksi missä ja milloin vain, vaikkapa etelän lomamatkalla, Tikkanen naurahtaa.
Sähköiset ohjelmat helpottavat Tikkasen mukaan yrittäjän arjen pyöritystä.
– Yrittäjällä ei ole aikaa juosta ympäri ämpäri asioiden perässä, joten on hienoa, että asiat hoituvat sähköisesti ja puhelimitse juuri silloin kun yrittäjällä itsellään on aikaa, Tikkanen summaa.
Vuodesta 2014 Bizertinos Oy:ta pyörittänyt ja vuonna 2019 Vuoden Laatutakuu-yrittäjäksi valittu Akram Ben Fradj on hankkinut Starialta lisäpalveluina muun muassa palkanhallinnan ja laskutuksen. Kun taloushallinto on ulkoistettu, pystyy yrittäjä keskittymään paremmin omaan työhönsä.
– Minulla ei ole aikaa istua läppärin takana koko päivää. Minulla on neljä työntekijää enkä ehdi hoitaa esimerkiksi palkanmaksua. Stariasta saa aina apua, eivätkä palkat tai maksut ole koskaan olleet myöhässä. Kaikki on sujunut todella hyvin, ei mitään ongelmia, Ben Fradj tiivistää.
Sama kirjanpitäjä on toiminut Akram Ben Fradjin yhteyshenkilönä Stariassa jo 6,5 vuoden ajan.
– On hyvä, että kirjanpitäjä on ollut koko ajan sama, sillä hän tuntee parhaiten yritykseni. Tapaamme kerran kuussa ja käymme yrityksen asioita läpi. Hän on todella pätevä ja saan aina apua mieltäni askarruttavissa kysymyksissä.
Taloushallinnon ulkoistaminen Starialle on tuonut paljon hyötyä niin yrittäjille kuin Laatutakuulle ketjuna.
– Nyt yrittäjämme voivat keskittyä laadukkaiden palveluidensa tuottamiseen, kun taloudesta huolehtii luotettava kumppani. Ketjuna meillä on kumppani, joka haluaa kehittää palvelujaan, joka on ajan hermolla ja innovatiivinen. He tuovat alan uusimmat innovaatiot ja uusimmat tuulet ketjuyrittäjiemme käyttöön. Myös heidän tarjoamat robotiikkapalvelut ovat tuoneet meille säästöjä ja hyötyä, Henri Häyrinen summaa.