Kokemuksia.fi kertoo puolueettomasti yritysten asiakkaiden palvelukokemukset. Lue lisää.

TÄMÄN ASIAKASKOKEMUKSEN ON TUOTTANUT PUOLUEETTOMASTI KOKEMUKSIA.FI

Lue lisää

Staria ja Kiinteistömaailma loivat modernin taloushallinnon konseptin – kumppanuutta ja yhdessä kehittämistä

Kaikkien suomalaisten tuntema Kiinteistömaailma-ketju aloitti yhteistyön Starian kanssa jo vuonna 2012. Taloushallinnon ulkoistaminen Starialle toteutettiin luomalla Kiinteistömaailmalle oma palvelukeskus, joka huolehtii ketjun konseptin mukaisesti kaikkien yrittäjien talous- ja palkkahallinnosta. Ketjujohto saa läpinäkyvästi ja yhdenmukaisesti kokonaiskuvan ketjun ja yksittäisten yritysten taloudellisesta tilanteesta. Franchising-yrittäjillä on käytössään Starian taloushallinnon palvelut, Netvisor-järjestelmä sekä palkka- ja HR-palvelut. Sähköiset palvelut helpottavat sadanviidentoista yrittäjän arkea.

Kiinteistömaailma on franchising-ketju, johon kuuluu 84 yrittäjäyhtiötä ja yli sata asuntomyymälää, joissa työskentelee yli 600 asuntokaupan ammattilaista. Kiinteistömaailma välittää sekä vuokraa uusia ja vanhoja asuntoja.

Aika ennen yhteistyötä Starian kanssa oli ketjujohdon näkökulmasta kaoottista, sillä parhaimmillaan 78 tilitoimistoa hoiti ketjuyrittäjien taloushallintoa. Lopputuloksen laatu ei ollut tasaista. Yhteistyökumppaniksi valikoitui Staria ja yhteistyön alussa Kiinteistömaailma ja Staria loivat yhdessä taloushallinnon konseptin, työkaluksi valikoitui moderni ja käyttäjäystävällinen Netvisor-järjestelmä.

Yrittäjien talous- ja palkkahallintoasiat hyvissä käsissä

“Olen rauhallisin mielin siitä, että yrittäjien talous- ja palkkahallintoasiat ovat hyvissä käsissä.”

”Suurin hyöty, jonka saamme tästä yhteistyöstä omasta vinkkelistäni on tietysti se, että olen rauhallisin mielin siitä, että yrittäjien talous- ja palkkahallintoasiat ovat hyvissä käsissä”, Kiinteistömaailman varatoimitusjohtaja Marina Salenius pohtii.

Yrittäjäpariskunta Hannu ja Päivi Salolla on kolme Kiinteistömaailma-myymälää, Espoon Espoonlahdessa, Kirkkonummella ja Helsingin Konalassa. Kaikkien Kiinteistömaailma-yrittäjien tapaan hekin käyttävät Starian palveluita.

“Starian kanssa toimiessa hienoa on se, kun suurin osa palveluista on sähköisiä ja yrittäjä voi tehdä niitä omana aikanaan, joka on usein normaalien palveluaikojen ulkopuolella. Saamme erittäin helposti käyttöön ne palvelut, joita tarvitsemme”, Hannu Salo kertoo.

“Hyväksyn laskut Netvisorissa ja mielestäni yhteydenpito kirjanpitäjän kanssa on ihanan sujuvaa”, Päivi Salo kehuu.

Salot voivat keskittyä omaan osaamiseensa eli asuntojen myymiseen ja liiketoiminnan kehittämiseen.

“Perusarki hoituu tosi makeasti sähköisten palveluiden kautta. Se on helppoa”, Hannu jatkaa.

Ratkaisukeskeistä ja palkitsevaa yhteistyötä

Yhteistyön parhaaksi puoleksi Salenius mainitsee uusien asioiden ideoimisen. Kun ideoita tulee, he pohtivat Starian kanssa yhdessä, onko niiden toteuttaminen mahdollista.

“Ilman Stariaa puuttuisi myöskin erittäin hyvä kumppanuus ja ihanat yhteyshenkilöt, joiden kanssa teemme töitä”, Salenius päättää.

”Yhteistyö Starian kanssa on ollut poikkeuksellisen palkitsevaa, ratkaisukeskeistä ja rakentavaa. Staria on ollut alusta alkaen aidosti kiinnostunut sekä sitoutunut kehittämään uudenlaisen toimintakonseptin taloushallintopalveluihin sekä hakemaan toimintamallia todelliselle kumppanuudelle. Oma palvelutiimimme on erittäin sitoutunutta ja palveluhenkistä porukkaa sekä valmis kehittämään toimintaa eteenpäin”, kehuu Salenius.

“Hyvä esimerkki siitä on se, että mietimme mitä asioita robotti voi tehdä ja mitä muita järjestelmiä voimme ottaa kirjanpidon järjestelmän lisäksi helpottamaan yrittäjien arkea”, Salenius kertoo.

“Ilman Stariaa puuttuisi myöskin erittäin hyvä kumppanuus ja ihanat yhteyshenkilöt, joiden kanssa teemme töitä”, Salenius päättää.

Robotiikka helpottaa arkea

Kiinteistömaailmalle on tehty ohjelmistorobotiikkaprojekti, jonka tavoitteena oli siivota CRM-järjestelmä. Projekti aloitettiin 2018 keväällä ja elokuussa Huubertiksi nimetty robotti oli käynyt läpi koko asiakasrekisterin ja poistanut tupla kontaktitietoja eli duplikaatteja annettujen sääntöjen mukaan. Huubert jatkaa edelleen työtään päivittäen järjestelmän tietoja noin 1-2 kertaa viikossa.

”Suurin hyöty on siivottu asiakasrekisteri, josta kiinteistönvälittäjien on helpompi löytää omat asiakkaansa. Meillä oli todella paljon duplikaatteja järjestelmässä ja projekti oli niin valtava, ettei siihen olisi riittänyt edes yhden henkilön vuoden työtunnit”, Kiinteistömaailman tietojärjestelmien kehityspäällikkö Mirka Mäkinen pohtii.

”Uusia robotiikkaprojekteja on jo suunnitteilla ja tavoitteena on, että seuraavilla roboteilla kevennetään henkilöiden työkuormaa automatisoimalla rutiininomaisia työtehtäviä”, Mäkinen kertoo innostuneena.

Staria Oyj on tietojärjestelmä- ja talouspalveluyhtiö, jonka missiona on mahdollistaa asiakkailleen tehokkaimmat palvelut ja työkalut moderniin liiketoimintaan. Starian palveluihin kuuluvat paikalliset ja kansainväliset tietojärjestelmä-, talous-, HR- ja palkkaratkaisut sekä asiantuntijapalvelut ja ohjelmistorobotiikka.
Katso yrityksen tiedot

Lähetä viesti

    Saitko hyvää palvelua?
    Kerro se meille.

    Ilmianna yritys, josta sinulla on hyviä kokemuksia

    Kiitos viestistasi!
    Palaamme assian mahdollisimman pian.