kokemuksia.fi
TÄMÄN ASIAKASKOKEMUKSEN ON TUOTTANUT PUOLUEETTOMASTI KOKEMUKSIA.FI
Lue lisääKierrätyspalveluihin erikoistuneella Kuusakoskella on käytössään Suomen IT-Infran peruspalveluista räätälöity kokonaisuus. Tietotekniikkapalveluiden ulkoistussopimus tehtiin vuonna 2015. Yhteistyötä ollaan parhaillaan laajentamassa myös laitehankinnan, esiasennuspalveluiden ja tietoverkkojen uusimisen saralle. Kuusakoski arvostaa Suomen IT-Infran asiantuntemusta ja ketteryyttä.
“Asiointi on mutkatonta ja asioista keskustellaan suoraan niiden omilla nimillä, niin kuin kumppaneiden kuuluukin”
Kuusakosken toiminnan ydin on metallien kierrätys ja yritys onkin yksi maailmaan suurimmista metallikierrätyksen toimijoista. Päämarkkina-alueita ovat Suomi ja Ruotsi, joiden lisäksi Kuusakoski toimii myös Virossa, Venäjällä, Iso-Britanniassa sekä Yhdysvalloissa.
– IT-Infran kanssa tekemämme yhteistyön perusta ovat HelpDesk-palvelut sekä työasemien hallintapalvelut. Käytämme heitä myös asiantuntijakonsultoinnissa. Uusina palveluina ovat tulossa IT-laitteiden hankintapalvelut ja siihen liittyen ensiasennuspalvelu. Olemme käynnistämässä myös tietoverkkojen uusimisprojektia yhteistyössä IT-Infran kanssa, kertoo Kuusakosken tietohallintojohtaja Jyrki Karjalainen.
– Alun perin käytimme vain IT-Infran asiantuntijapalveluita. Vuonna 2015 teimme laajemman ulkoistussopimuksen. Totesimme heidän asiantuntijapalvelunsa korkealaatuisiksi ja olemme sen puitteissa laajentaneet yhteistyötä. Kuusakosken ydinliiketoimintaa on kierrätysliiketoiminta ja tarvitsemme IT-asioihin hyviä kumppaneita, Karjalainen jatkaa.
Kuusakoskella on käytössään yhteensä noin 600 työasemaa. HelpDesk tuottaa päivittäistä palvelua. Kuusakoskelle on tärkeää, että apua on tarvittaessa saatavilla asiantuntijoilta mahdollisimman nopeasti ja laadukkaasti. Loppukäyttäjätyytyväisyys on tärkeää ja palvelun laadun seuranta on jatkuvaa.
– Jos jokin laite tai ohjelma ei toimi, niin käyttäjä ei pysty töitään tekemään. Siksi meille on tärkeää, että apu saadaan nopeasti, Karjalainen painottaa.
Kuusakosken ja IT-Infran yhteistyö on laajentumassa. Laitehankinnalla ja esiasennuspalveluilla pyritään suoraviivaistamaan ja nopeuttamaan työasemien sekä laitteiden toimitus- ja asennusketjua. Tavoitteena on se, että loppukäyttäjä saisi uudet laitteet itselleen mahdollisimman valmiina ja helposti käyttöönotettavina.
– Aiemmin Kuusakoski on hankkinut laitteita useammasta paikasta ja asennuspalvelut on ostettu muualta. Nyt palvelut on tarkoitus keskittää IT-Infran alle, Karjalainen kertoo.
Myös tietoverkkojen uusimisprojekti on parhaillaan käynnistymässä. Tietoverkot aiotaan uusia maantieteellisesti laajalle alueelle Kuusakosken Suomen ja Ruotsin toimipisteisiin.
– Uudistamme tietoliikenneinfraamme. Tänä päivänä tietotekniikka on merkittävässä roolissa meidän nouto- ja kierrätyspihoillamme. Toimipisteemme vaativat luotettavan sekä nopean tietoliikenneyhteyden. Käytämme IT-Infraa sekä suunnittelussa että käytännön toteutuksessa, kun ratkaisut viedään toimipisteisiin, Karjalainen avaa.
Karjalainen on ollut tyytyväinen IT-Infran kanssa tehtävään yhteistyöhön. Yhteistyötä on tehty pitkään ja sen aikana on IT-Infra oppinut tuntemaan Kuusakosken toiminnan hyvin.
– Siitäkin voi päätellä, että olemme olleet tyytyväisiä IT-Infraan, kun toimintaa on laajennettu ja palveluita keskitetty heille. Asiointi on mutkatonta ja asioista keskustellaan suoraan niiden omilla nimillä, niin kuin kumppaneiden kuuluukin, Karjalainen kuvailee.
– Arvostamme IT-Infran asiantuntemusta ja ketteryyttä, Karjalainen kiteyttää.