TÄMÄN ASIAKASKOKEMUKSEN ON TUOTTANUT PUOLUEETTOMASTI KOKEMUKSIA.FI
Lue lisääDNA:lla on käytössään Tableaun tarjoama Business Intelligence –työkalu, jonka avulla hoidetaan muun muassa datan hallinta ja visualisointi sekä raportointi. Järjestelmästä on kokonaisvaltaista hyötyä liiketoiminnan kannalta, ja sitä hyödynnetään niin markkinoinnissa kuin esimerkiksi asiakaskokemuksen kehittämisessä.
– Tietojärjestelmiimme tulee dataa aina, kun joku vierailee verkkosivuillamme. Kaikkea dataa on mahdollista seurata, ja meidän tapauksessamme keskeinen työkalu tähän on Tableau, DNA:n verkkoanalytiikasta vastaava Hanna-Mari Blankenstein selventää.
DNA:lla käytetään Tableauta päivittäin esimerkiksi datan yhdistämiseen, visualisointiin ja analysointiin sekä raporttien laatimiseen ja jakamiseen. Kaikki tapahtuu reaaliaikaisesti, minkä ansiosta reagoiminen oikea-aikaisesti on helpompaa.
Erityistä Tableaussa on sen tarjoama mahdollisuus yhdistää verkkosivuilta saatavaa online-dataa ja esimerkiksi DNA:n myymälöistä saatavaa offline-dataa.
“Tableau ohjaa kehitystämme niin, että saamme oikeat ihmiset tekemään oikeita asioita.”
– Tableaun avulla saamme kokonaisvaltaisemman käsityksen koko asiakkuudesta. Sen avulla voimme kehittää palveluamme tilanteen ja tavoitteiden mukaisesti ja vaikuttaa asiakaskokemukseen, Blankenstein sanoo.
– Työkalu tukee liiketoimintamme lisäksi esimerkiksi johtamiseen liittyviä tavoitteita. IT:n rooli on muuttunut aikaisemmasta raporttitehdasmallista hyvälaatuisten datakokonaisuuksien valmisteluun sekä teknisen tuen ja koulutuksen tarjoamiseen, Development Manager Antero Kivi lisää.
DNA:lla Tableau on käytössä koko organisaatiossa, ja Tableau saa kiitosta järjestelmän helppoudesta ja käyttöönottoon tarjotusta koulutuksesta. Tyytyväisyyttä tuottavat myös esimerkiksi tietoturvan huomioiminen ja järjestelmän suorituskyky.
– Kaikista tärkeintä yhteistyössämme on kuitenkin se, että Tableau pystyy tukemaan liiketoimintaamme ja auttamaan meitä tekemään oikeita päätöksiä. Tableau ohjaa kehitystämme niin, että saamme oikeat ihmiset tekemään oikeita asioita, DNA:n Group Business Controller Juho Ansio summaa.