Kokemuksia.fi kertoo puolueettomasti yritysten asiakkaiden palvelukokemukset. Lue lisää.

TÄMÄN ASIAKASKOKEMUKSEN ON TUOTTANUT PUOLUEETTOMASTI KOKEMUKSIA.FI

Lue lisää

Parempaa digimarkkinointia edistyneillä työkaluilla

Miia Jylhä on digimarkkinoinnin moniosaaja. Telian in-house-markkinoinnin Online Media -tiimimme vastaa pitkälti kaikesta digitaalisesta mainonnasta ja markkinoinnista aina verkkosivusisällöistä sosiaalisen median mainontaan. Monipuolisista osaajista koostuva tiimi pyrkii luomaan asiakkaillemme erinomaisen asiakaskokemuksen muun muassa datan ja edistyneiden markkinoinnin työkalujen avulla. Miia toimii tiimissä mediasuunnittelijana ja -ostajana.

“Meidän tekeminen on aika näkyvää paitsi talon sisäisesti, niin myös talon ulkopuolelle. Teemme yhteistyötä todella monien sidosryhmien kanssa talon sisällä ja tuemme työllämme liiketoimintaa sekä myyntiä. Talon ulkopuolella meidän tekemämme mainonta näkyy todella laajasti eri medioissa. Esimerkiksi Helsingin Sanomissa saatat törmätä bannereihimme tai Facebookissa digimainoksiimme”, Miia kertoo.  

Töitä voi tehdä joustavasti niin kotitoimistolta kuin ulkomailtakin

Online Media -tiimi koostuu tällä hetkellä yhteensä noin 10 henkilöstä. Vastikään perustetussa tiimissä on muun muassa digimainonnan suunnittelijoita, ostajia ja graafikoita. Osa tiimistä työskentelee Telian Helsingin toimistolta käsin, osa taas etänä eri puolilta Suomea.

“Meillä Telialla on aidosti hybridtyöskentelymalli. Minulla on muutamia tiimikavereita, jotka työskentelevät ympäri Suomea. He tulevat palavereihin mukaan aina Teamsin välityksellä. Meillä on mahdollista tehdä etätöitä myös ulkomailta käsin. Telia mahdollistaa vuodessa maksimissaan yhden kuukauden työskentelyn ulkomailla EU ja ETA-maissa työntekijän näin halutessa”, Miia summaa.

Miia on parhaillaan itse lähdössä etätöihin Espanjan auringon alle. Mukaan lähtee myös yksi työkaveri.

“Minulle tuli puheeksi yhden kollegan kanssa, että hän oli suunnitellut lähtevänsä kuukaudeksi etätöihin. Hän kyseli, että kiinnostaako ketään lähteä mukaan. Minä ilmoittauduin ja otimme sitten yhtenä päivänä Teams-puhelun, jonka aikana suunnittelimme koko reissun, varasimme lennot ja muut tällaiset”, Miia muistelee.

Telian puolesta ulkomailla etätöiden tekemiseen liittyvä prosessi oli Miian mukaan lopulta todella sujuva ja yksinkertainen. Miia oli jutellut ulkomaille lähtemisestä jo aiemmin oman esihenkilönsä kanssa.

“Hän oli todella ymmärtäväinen ja kannustava. Prosessi meillä sisäisesti sujui vaivattomasti  ja sainkin sitten nopeasti luvan lähteä reissuun”, Miia hymyilee.

Toimivat työkalut mahdollistavat sujuvan arjen

Hybridityössä tärkeää on, että tiimillä on käytössään hyvät ja toimivat työkalut – olivatpa tiimin jäsenet Alicantessa, Helsingissä tai Rovaniemellä. Online Media -tiimi tarvitsee työssään hyviä työkaluja esimerkiksi kommunikointiin, projektijohtamiseen, kampanjoiden suunnitteluun, mainonnan ostamiseen, optimointiin, raportointiin ja datan keräämiseen sekä tulkitsemiseen.

“Tarvitsemme ison kasan erilaisia digitaalisia työkaluja. Sanoisin, että Telialla on huomioitu tämä puoli todella hyvin. En ole vielä törmännyt tilanteeseen, että meillä ei olisi jotain työkalua, jota työssämme tarvitsisimme”, Miia toteaa.

Parasta digimarkkinoinnissa on vaihtelevuus ja monipuolisuus

Digimarkkinointi on alana varsin monipuolinen. Miia pitääkin työssään erityisen paljon siitä, että se on mielenkiintoista, haastavaa ja merkityksellistä. Koska työn parissa vietetään niin iso osa päivästä, on tärkeää, että töihin jaksaa joka päivä lähteä, eikä töihin lähteminen hirveästi tympäise.

“Työllä on minulle tärkeä merkitys ja koen, että olen ehkä jopa aika uraorientoitunut ihminen. Merkityksellinen työ koostuu minulle siitä, että se on haastavaa. Myös työkaverit ovat iso osa merkityksellisyyttä. Olemme tosi samanhenkisiä ihmisiä, mutta toisaalta myös haastamme toisiamme ajattelussa. Tulemme hyvin toimeen ja yhteistyö eri ihmisten kanssa sujuu,” Miia kuvailee.

“Omassa työssäni parasta on vaihtelevuus. Työpäivät ovat tosi monipuolisia, ikinä ei tiedä mitä tapahtuu ja mitä tulee eteen. Koko ajan saa opiskella uusia asioita, eikä sellaista tylsää hetkeä tule kyllä ollenkaan. Digimarkkinointi on niin vaihtelevaa ja monipuolista – ja se siinä on ehdottomasti parasta”, Miia iloitsee.

Tällä hetkellä uusia haasteita digimarkkinoinnin saralla tarjoilee erityisesti parhaillaan elettävä tekoälyn murrosvaihe. Uutta opeteltavaa on ollut ja tulee olemaan vielä paljon.

“Tekoälyyn liittyvä kehitys on tällä hetkellä ihan valtavaa. Tekoälyn murros ja muutos ovat ehkä verrattavissa siihen, kun internet yleistyi. Meillä on ollut koko ajan paljon opeteltavaa ja mietittävää siinä, miten voisimme hyödyntää tekoälyä parhaiten työssämme. Näen, että olemme Telialla jo aika hyvässä vauhdissa siinä, miten meillä hyödynnetään tekoälyä. Haluamme olla edelläkävijöitä tekoälyn hyödyntämisessä”, Miia sanoo.

Telialla arvot eivät ole vain pelkkää sanahelinää

Toimintaamme ohjaavat kolme keskeistä arvoa: Dare, Care ja Simplify. Miia arvostaa sitä, että Telialla arvot eivät ole jääneet vain pelkäksi sanahelinäksi, vaan ne ovat oikeasti osa arkipäiväistä tekemistä. Arvot ohjaavat ajattelua ja päätöksentekoa jokapäiväisessä työssä.

“Yksi esimerkki Dare-arvosta on se, että pyrimme aina kokeilemaan uusia mediaratkaisuja. Haluamme olla first-in-media monissakin tapauksissa. Care-arvo on hyvin tärkeä arvo siinä mielessä, että haluamme tehdä työmme hyvin, emmekä vain sinne päin. Pidämme huolta myös työkaverista. Simplify on oikein osuva arvo tällaisessa näin isossa yrityksessä, jossa prosessit voivat usein olla raskaita. Pyrin omassa työssäni yksinkertaistamaan asioita niin, että poistetaan niitä raskaita prosesseja sieltä, missä niitä ei oikeasti tarvita. Ei tehdä asioita turhan monimutkaisesti, jos niitä on mahdollista yksinkertaistaa”, Miia summaa.

Asioista puhutaan niiden oikeilla termeillä

Miia on ollut Telialla töissä nyt noin vuoden. Kulunut vuosi on hänen omien sanojensa mukaan ollut vauhdikas, monipuolinen ja myös todella hauska. Yhteinen aika työkavereiden kanssa ei rajoitu pelkästään työntekoon, vaan erilaisia vapaa-ajan aktiviteetteja on tarjolla paljon.

“Meillä on erilaisia klubeja tai kerhoja, joihin kaikilla on mahdollisuus osallistua. On esimerkiksi Telia Cyclist, joka on pyöräilijöiden oma klubi, jossa keskustellaan pyöräilystä ja kirjataan ylös vaikkapa omia pyöräilykilometrejä. Erilaisia kisojakin on aiheeseen liittyen. Sitten meillä on padel-kerho, joka järjestää padel-turnauksia ja erilaisia treenejä. Lisäksi on Telia Social Club, missä ollaan sitten ehkä enemmän afterworkeilla, pidetään peli-iltoja ja tällaista. Kerhotoiminta on hyvin aktiivista”, Miia listaa.

“Voin kyllä aidosti suositella Teliaa työnantajana. Olen ollut talossa sen noin vuoden verran ja viihtynyt todella hyvin. Ehkä kliseistä, mutta tavallaan ne ison talon edut ovat täällä totta ja moni asia on tosi hyvin. Meillä on todella avoin ja rohkaiseva työkulttuuri. Asioista puhutaan niiden oikeilla termeillä ja jopa rohkaistaan ja kehotetaan ihmisiä tuomaan esille niitä hyviä, mutta myös kehitettäviä asioita ihan rehellisesti ja suoraan. Työkaverit tsemppaavat toisiaan ja auttavat aina tarpeen mukaan.”

Telia on yksi Pohjoismaiden suurimmista TV-yhtiöistä ja yksi Suomen johtavista yrityksille ICT-palveluja tarjoavista yrityksistä.
Katso yrityksen tiedot

Lähetä viesti

    Saitko hyvää palvelua?
    Kerro se meille.

    Ilmianna yritys, josta sinulla on hyviä kokemuksia

    Kiitos viestistasi!
    Palaamme assian mahdollisimman pian.