TÄMÄN ASIAKASKOKEMUKSEN ON TUOTTANUT PUOLUEETTOMASTI KOKEMUKSIA.FI
Lue lisääCPC Finland on saksalaisen CPC Germanian tytäryhtiö. Yhtiö on tuulivoimaoperoitsija ja -kehittäjä, joka rakentaa parhaillaan tuulipuistoa Isojoen Lakiakankaalle. Tietotili vastaa yhtiön taloushallinnosta. CPC Finland arvostaa Tietotilin nopeaa kommunikointia kaikissa tilanteissa.
Saksalainen emoyhtiö on yksi Euroopan vanhimmista tuulivoimayhtiöistä, joka laajensi toimintansa Suomeen vuonna 2011. CPC Finland rakentuu yhteensä neljästä yhtiöstä, joista kolme on projektiyhtiöitä. Lakiakankaan tuulipuisto on markkinaehtoinen tuulipuisto.
– Myymme sähköä tässä tapauksessa Googlen Haminan datacenteriin. Olemme tässä hankkeessa operoitsijoita ja omistajia. Kyseessä noin 25-30 vuoden investointi, kertoo CPC Finland Oy:n toimitusjohtaja Erik Trast.
“Näen, että Tietotili on hyvä vaihtoehto nimenomaan kasvaville yrityksille. Kun rakenteet ja työkalut ovat valmiina, ei niitä tarvitse lähteä itse rakentamaan.”
Yhteistyö Tietotilin kanssa on Trastin mukaan tällä hetkellä hyvin intensiivistä. Meneillään on paljon rahoitusneuvotteluita, joissa on mukana useita ulkopuolisia tahoja.
– Tarvitsemme neuvotteluissa usein nopeasti esimerkiksi tilitietoja. Tietotili on yleensä ollut erittäin hyvä ja nopea apu näissä rahoitusprosesseissa, Trast kiittelee.
Yksi tärkeä tekijä CPC Finlandille on myös Tietotilin tarjoama sähköisen taloushallinnon kokonaisuus. Kun toimivat ohjelmistot ovat valmiina, voidaan tarvittavat tiedot siirtää sinne suoraan ilman, että sopivaa ohjelmistoa pitäisi alkaa itse rakentamaan.
– Näen, että Tietotili on hyvä vaihtoehto nimenomaan kasvaville yrityksille. Kun rakenteet ja työkalut ovat valmiina, ei niitä tarvitse lähteä itse rakentamaan, Trast sanoo.
Yhteydenpito CPC Finlandin ja Tietotilin välillä kulkee yhden tietyn yhteyshenkilön kautta. Sama yhteyshenkilö on hoitanut yhtiön asioita pitkään ja sitä kautta tuntee CPC Finlandin toiminnan ja sen taustat sekä erilaiset kirjaukset.
– Haasteita on tällaisessa projektiluontoisessa työssä aina. Saamme nopeaa, ei-byrokraattista apua erilaisiin haasteisiin puhelinsoitolla tai sähköpostilla. Saamme heiltä myös ideoita, miten erilaisia haasteita voitaisiin taklata, Trast sanoo.
– Nopea viestintä on meille tärkeää ja Tietotili on siihen pystynyt. Tämä on yksi syy siihen, miksi olemme yhä yhdeksän vuoden jälkeenkin Tietotilin asiakas, Trast toteaa.