TÄMÄN ASIAKASKOKEMUKSEN ON TUOTTANUT PUOLUEETTOMASTI KOKEMUKSIA.FI
Lue lisääKuopion Putki & Säätö Oy:n haaveissa oli ollut jo jonkin aikaa yrityksen toiminnasta kertovan videon toteutus. Kokemuksia.fi toteutti Kuopion Putki & Säädölle asiakaskokemustarinan, jossa jo valmistuneen urakan tilannut asiakas kertoo kokemuksistaan. Valmista video- ja tekstimuotoista materiaalia Kuopion Putki & Säätö on hyödyntänyt monipuolisesti hyvin tuloksin.
Kuopion Putki & Säätö on pitkän historian omaava kuopiolainen LVI-alan yritys, jonka juuret yltävät 1970-luvun alkupuolelle. Yrityksen palveluihin kuuluvat monipuolisesti erilaiset LVI-alan työt huollosta ja korjauksesta kiinteistöautomaatioon ja urakointiin. Yhden oven takaa saa kaiken tarvittavan.
– Tulin aikoinaan Kuopion Putki & Säädölle Aalto-yliopiston digitaalisen asiakkuuspäällikön F.E.C.-koulutuksen kautta. Koulutuksessa tuli heti hyvin vahvasti selville, että videot ovat se, mikä markkinoinnissa jyrää. Yllättävintä oli se, että enemmän tehdään YouTube-hakuja kuin Google-hakuja. Ihminen niin sanotusti hakee ihmistä, kertoo Kuopion Putki & Säädön markkinointisihteeri Nina Rahunen.
– Siitä asti, kun tulin tähän taloon, meillä oli haaveena, että mekin alamme tehdä yritysvideoita. Katsastelimme markkinoita ja sopivasti sattui sitten Linda soittamaan minulle Kokemuksia.fi:ltä. Aloimme siinä suunnitella, että mitä ja minkä tyyppistä videota me haluamme, Rahunen muistelee.
Asiakastarina haluttiin toteuttaa B2B-asiakkaasta. Asiakasta päätettiin haastatella videolle sekä kirjoittaa haastattelun perusteella myös tekstiartikkeli. Rauhanen toimitti Kokemuksia.fi:lle asiakkaiden yhteystietoja, jonka jälkeen Kokemuksia.fi vastasi kontaktoinnista, aikataulutuksesta sekä itse toteutuksesta.
– Kaikki meni niin helposti kuin vain voi mennä. Kartoitimme hieman asiakkuuksia, ja sen jälkeen meidän ei tarvinnut tehdä oikeastaan yhtään mitään. Meille tuli valmis paketti hyväksyttäväksi, eikä korjauksia tarvinnut edes pyytää, vaan kaikki meni kerralla nappiin, Rahunen sanoo.
– Toimitusaika oli minusta todella sutjakka, ja aikataulut pitivät koko ajan. Oman työni kannalta on ensiarvoisen tärkeää, että löydämme sellaiset yhteistyökumppanit, ettei minun itse täydy olla koko ajan kyselemässä, että missä mennään ja mitä tapahtuu. Sain aina infon, että miten projekti etenee, Rahunen kertoo.
“Aina, kun asiakas on mennyt sinne ja katsonut sivun, niin hän on jatkanut meidän muidenkin sivujemme selailua katsoakseen, että mikäs yritys tämä on ja mitä palveluita tällä on tarjota. Tämä on ehdottomasti paras hyöty.”
Valmista asiakaskokemustarinaa Kuopion Putki & Säätö on hyödyntänyt monipuolisesti eri kanavissa. Yrityksen verkkosivuille luotiin oma asiakaskokemuksia-sivu, jossa video ja teksti julkaistiin. Rahunen on siitä eteenpäin seurannut analytiikan avulla verkkosivulla tapahtuvaa liikennettä.
– Olen katsonut analytiikkaa Google Analyticsissa. Asiakaskokemuksia-sivu, jossa video ja artikkeli ovat, on ainut sivu, missä poistumisprosentti on 0, Rahunen kiteyttää.
– Aina, kun asiakas on mennyt sinne ja katsonut sivun, niin hän on jatkanut meidän muidenkin sivujemme selailua katsoakseen, että mikäs yritys tämä on ja mitä palveluita tällä on tarjota. Tämä on ehdottomasti paras hyöty, Rahunen summaa.
Kokemuksia.fi:tä Rahunen kuvailee innovatiiviseksi ja asiantuntevaksi toimijaksi. Erityisen tyytyväinen hän on prosessin helppouteen. Kuopion Putki & Säätö haluaa toteuttaa vastaavanlaisia kampanjoita myös tulevaisuudessa.
– Vastassa olivat ihanat, iloiset ja asiantuntevat ihmiset. Koko ajan oli kotoinen olo ja lämminhenkinen tunnelma. Olen erittäin tyytyväinen siihen, että asioiminen oli niin helppoa, Rahunen kuvailee.