TÄMÄN ASIAKASKOKEMUKSEN ON TUOTTANUT PUOLUEETTOMASTI KOKEMUKSIA.FI
Lue lisääErilaisia IT-palveluita tuottava Wisdomic pitää huolta Fonectan IT-infrasta. Yhteistyö on hyvin tiivistä – Wisdomicin lähituki on kolmena päivänä viikossa läsnä Fonectan Helsingin, Tampereen ja Turun toimipisteillä. Fonecta arvostaa erityisesti Wisdomicin ketterää palvelua.
Fonectan IT-päällikkö Tapio Lautanala työskentelee Turun toimipisteellä.
– Meillä on täällä Turussa enimmäkseen myyntiä. Lisäksi täällä on aika iso palvelutuotantoyksikkö, IT-yksikkö ja muita pienempiä yksiköitä, Lautanala kertoo.
Jokainen fonectalainen on tietotyöläinen. Sen vuoksi on tärkeää, että IT-infra on rakennettu toimintavarmaksi.
– Olemme hankkineet Wisdomicilta perus infrapalveluita – verkot, tietoliikenne, palomuurit ja VPN. Sen lisäksi Wisdomicin kautta tulevat myös työasemamme. Kaikkiin asemiin kuuluvat elinkaaripalvelut ja loppukäyttäjäpalvelut, Lautanala summaa.
– Wisdomicin lähituki on läsnä kolmella paikkakunnalla – Helsingissä, Tampereella ja Turussa – kolmena päivänä viikossa. Lähituen työntekijät saavat aivan loistavaa palautetta. Heidät koetaan esimerkiksi täällä Turussa sillä tavalla fonectalaisiksi, että he ovat mukana esimerkiksi joulujuhlissa ja maanantaisin bingon peluussa, Lautanala hymyilee.
“Tykkään siitä, että asiakkuudesta pidetään huolta.”
Lautanalan mukaan yhteistyön alussa Wisdomicin valintaan vaikutti heidän ketteryytensä ja yrityksen koko. Yhteistyö sai alkunsa siitä, kun aiemmin isomman toimijan asiakkaana ollut Fonecta kaipasi hieman ketterämpää palvelua. Sitä Fonecta on myös saanut.
– Meillä on asiakasvastaavani kanssa palaveri kerran kuukaudessa. Soiteltua tulee toki useammin, Lautanala toteaa.
– Tykkään siitä, että asiakkuudesta pidetään huolta. Minulla on sellainen olo, että olemme tärkeä asiakas Wisdomicille. Asiakasvastaavani antaa sellaisen vaikutelman, että meillä on merkitystä myös Wisdomicille. Uskon häntä. Olemme kumppaneita, Lautanala kuvailee.