TÄMÄN ASIAKASKOKEMUKSEN ON TUOTTANUT PUOLUEETTOMASTI KOKEMUKSIA.FI
Lue lisääSuomen ammattijärjestäjät ry on yhdistys, jonka pääasiallisena tehtävänä on toimia vertaisverkostona sekä tiedottaa ammattijärjestäjien toiminnasta. Yhdistyksellä on käytössään Avoinen Yhdistysavain-työkalu, jolla se hallinnoi muun muassa kotisivujaan sekä jäsenrekisteriään. Suomen ammattijärjestäjät ry on kokenut Yhdistysavaimen käteväksi juuri siksi, että siinä yhdistyvät monet eri toiminnot.
Ammattijärjestäjä on järjestämisen ammattilainen, joka auttaa ihmisiä selviämään tavaroidensa kanssa. Suomessa on tällä hetkellä vajaat 200 koulutettua ammattijärjestäjää, joille Suomen ammattijärjestäjät ry toimii vertaisverkostona sekä tiedotuskanavana.
– Ammattijärjestäjä on mahdollistaja ihmisille, joilla on liikaa tavaraa tai epäjärjestystä, kiteyttää yhdistyksen puheenjohtaja Ulla Lundqvist.
– Usein autamme niin, että jos ihmisellä on liikaa tavaraa, niin me autamme vähentämään sitä ja löytämään tavaroille hyvät paikat, kertoo yhdistyksen nettivastaava Tarja Kesti.
“Mielestäni Yhdistysavain sopii ihan kaikille yhdistysihmisille.”
Jäsenmäärän kasvun myötä ja hallinnollisten tehtävien helpottamiseksi otti yhdistys käyttöön Avoinen Yhdistysavain-työkalun. Käytännössä Yhdistysavain kokoaa yhdistysten yleisesti tarvitsemat toiminnot yhteen kokonaisuuteen.
– Yhdistysavaimella on kaksi funktiota. Toinen on meidän kotisivut, jotka tulevat todella nätisti Yhdistysavaimen avulla. Tiedonvälitys on meille iso asia. Toinen funktio on jäsenrekisterin hallinnointi, laskutus ja muu vastaava. Tämä on ollut hirveän käytännöllinen, Lundqvist sanoo.
– Yhdistysavain on kätevä, kun siinä on niin monta toimintoa yhdessä, Kesti summaa.
Yhdistysavaimen avulla voi esimerkiksi päivittää verkkosivuja, pitää yhteyttä jäseniin, tiedottaa, muodostaa segmenttejä, laskuttaa jäsenmaksut, lähettää tarvittaessa muistutusmaksut sekä pitää tallessa kaikki tarvittavat tiedot jäsenrekisterissä. Yhdistysavaimen käytön oppii nopeasti.
– Olen käyttänyt aika montaa eri yhdistysrekisteriä aina Excelistä lähtien, ja tämä on niistä tähän mennessä paras, Lundqvist toteaa.
– Jos ei ole koskaan tietokonetta nähnyt, niin ei välttämättä pysty saman tien täysin intuitiivisesti Yhdistysavainta käyttämään. Mutta jos pysähdyt hetken ja luet, mitä näytöllä lukee, niin tiedät mihin seuraavaksi mennään. Ja jos et tiedä, niin aina voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluun. Se on niin helppoa, Lundqvist naurahtaa.
Avoinen ja Yhdistysavaimen asiakaspalvelu saa kiitosta sekä Lundqvistilta että Kestiltä. Molemmat ovat kokeneet, että asiakaspalvelusta on aina saanut avun mieltä askarruttaviin kysymyksiin tai mahdollisiin ongelmatilanteisiin. Kokonaisuutena Yhdistysavain on helpottanut Suomen ammattijärjestäjät ry:n toimintaa.
– Olen ollut monta kertaa yhteydessä Yhdistysavaimen asiakaspalveluun ja saanut aina hyvää sekä ystävällistä palvelua. Uskallan tehdä tyhmiä kysymyksiä, Kesti kertoo.
– Mielestäni Yhdistysavain sopii ihan kaikille yhdistysihmisille. Sellaisten vapaaehtoisten ihmisten, jotka oikeasti uhraavat kallista aikaansa, ei tarvitse käyttää sitä tyhmään hallintohommaan, jota tehdään vain sen takia, ettei voi helpommin tehdä. He pääsevät nyt tekemään itse asiaa, eikä heidän tarvitse sitä hallintoa pyörittää, Lundqvist painottaa.